alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Träningshelg med mera...

Publicerad 2013-03-12 15:38:00 i Allmänt, Träning,

Den gångna veckan blev full av träning till höger och vänster. Började i måndags med Yoga. Följt av löpning 30min och CT med Jörgen Ohlsson. Jäklar tur jag sprang innan CTn för efter så hade den inte blivit av.
Tisdagen Började vi med simning klockan ringer 05.25 och 06.00 skall vi vara i bassängen. Tur man inte bor så långt ifrån.  Sedan fortsatte tisdagen med Poweryoga och sedan på kvällen även Spinning. 
Onsdagen blev det Crosstrainer på lunchen och sedan Funktionell träning på kvällen. 
Torsdag tekniksimning på morgonen och sedan Cykel intervaller med RC på kvällen.... passet kände man väl igen från tiden när jag tävlingcyklade på 80talet. 70/20 intrvaller, 15/15 samt även 30/30 intervaller. 35st var det. Fredag så hade jag vilodag men rehab sprang 20min.
Lördag morgon upp och hoppa..08.00 Skulle vi vara i bassängen för 2timmars träning. 23pers var vi. Det var ett annorlunda och roligt pass med masstarter vattenvana och annat nyttigt...De andra fortsatte med ett långdistans löppass. Söndag även här 2timmars simning på morgonen följt av 90min spinning. Offen som leder brukar köra långa intervaller....typ 10-15min men säger då detta passet är lite likt det vi hade i torsdags med intervaller. vi skall köra 3x18min så det är bara att börja dra igång....HAHA  Just då kändes det som pest och pina men man tog sig igenom det passet också utan problem. 
Måndag. Rivstartade med ett Bodypumppass till lunch tät följt av rehablöpning 15min. På kvällen tog vi och körde lite spinning tät följt av bodybalance. Så det blev en ordentlig träningsdag även i måndags. Men kände en och annan muskel som började krampa när jag sträckte ut den på bodybalance passet. Så idag har jag redan hoppat simningen...jag vaknade och var någorlunda pigg när klockan ringde 05.25 men att cykla till simhallen i -14minus var jag dock inte så sugen på....så det blev att stanna i sängen...
Nu sitter jag här och fundeliderar på vad jag skall träna idag. Tror det blir ett cxworxpass till lunch till att börja med.
 
Träna på därute!!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela