alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Träningen som blev pannkaka!

Publicerad 2013-03-04 13:35:13 i Allmänt,

I tisdagskväll så körde jag ett spinningpass på Nordic... Flöt på fint men nedförsbackar där man skall spinna på utav helsicke känns helt fel...Så där kommer jag lägga på mer motstånd istället...
 
Onsdag Rehablöpning 2x10min  Inga problem. Kändes jäkligt bra avslutade med 17km/h. Sedan körde jag 30min crosstrainer för att få upp träningsdosen.
Torsdag  För lite sömn gjorde att jag hoppade simningen..... cx worx...jag skall ha fram en tvättbräda till basäsongen.....   På kvällen blev det cykel med RC  jäklar vad vi körde....var nog det tyngsta passet på väldigt länge...
Fredag....Pannkaksdagen.....   Fick mina nya hjul och trampor från england.... packades på tisdagen och på torsdagen så knackade de på hemma men då jag inte var hemma så fick jag vänta tills fredag eftermiddag med att hämta ut dem.   Missade att cross trainingen började 17 så 17.30 kom jag dit glad ihågen och skulle byta om bahh....vad fan skulle jag göra då.... funderade på att springa lite med de nya skoinläggen...Men hade inte löparstrumpor med mig...Hade även lite känning i vaden.... Valde att springa utan att tejpa och med nya inlägg....helvete....efter 5min så fick jag avbryta för att gå och tejpa där jag brukar få skoskav...men försent ...sprang iaf..... skoskaven värkte.....efter passet började jag känna av vaden...och skoskaven ordentligt....blodfylldablåsor och att jag knappt kunde gå på fötterna...jo men hej tjena....IDIOT!
 
Lördag vilodag.....gjorde ingenting....Var på middag...gick hem sov....
Söndag vasaloppsspinning... Jäkligt ql.... jobbigt bara att behöva gå upp 07.00 en söndag... 4timmar körde vi...
Gick som en dans....ja lite känning i ett knä men inget speciellt...
 
Måndagen började jag med GlobalYoga... balansen kan bli lite bättre....men det är skönt att sträcka ut lederna ordentligt....
 
Så..... korta drag om vad som hänt i veckan... Nu kör vi en ny...och denna skall bli bra mycket bättre! ;-)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2013-03-04 21:04:09

Kul med vasaloppsspinn! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela