alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Hej Dagboken!

Publicerad 2013-06-07 10:13:41 i Allmänt,

Det var länge sedan jag skrev nu.... Har varit mycket på jobbet sista tiden och så har det blivit mycket träning ;-) Lite krogbesök har det faktiskt blivit också. Havssimningen går bättre och bättre. Känner mig inte allls lika panikslagen som de första gångerna... Senaste 1500m vi simmade var med säkert 7min total vila vila emellan och då gick det på 38min. Löpningen var jag på G med...lite lungt och försiktigt... Men sedan skulle jag baxa in gräsklipparen i garaget och tryckte till av misstag och satan vad det högg så nu har det varit ömt igen...Räknar med att jag åkte tillbaka en vecka i rehabiliteringen pga det snedsteget. BAH Cykling då..... Gjorde ett riktigt karaktärsdanande pass i söndags... 10mil cykel i ösregn åska...punkteringar...tappade flaskor och flaskställ som gick sönder... Igår så skulle ett gäng avgå 06.00 för att cykla ner till Karlskrona och hem igen.. Då jag lovat hänga med ut på krogen avstod jag det och cyklade iväg klockan 11.00 istället...Mötte de på vägen hem... Men då hade jag bestämt mig för att också cykla till Karlskrona själv och så skulle jag cykla lite längre än dem ;-) Började cykla...kändes lite tungt...första flaskan vatten gick på en timme lite drygt och så gick jag över på sportdryck och genast så kom krafterna åter och jag ökade tempot med 2km/h. Cyklade ner till Karlskrona..åt en liten cheseburgare på max...man måste juh ha ett mål med sin resa ;-) Snabbmat är inte bra säger folk...Men det är mestadels när folk är inaktiva. 5.09timmar på cykeln tär på kroppen och den lilla burgaren sa bara slurp till musklerna och så var den borta,,,Åt dessutom en flottig pizza när jag kom hem...den sa också bara slurp och så var den borta den med... Sedan skulle jag åka hem igen en annan runda...det var lite knepigt att ta sig ut från Karlskrona då de är motorvägsleder här och där...Men så hittade jag rätt cykelväg efter ett tag men det där snurrandet lär sänkt medelhastigheten en del ;-) Så hemmåt...oljegrus är sådant pissunderlag när man har carboncykel och välpumpade däck....Händerna domnar bort och så skall man dessutom väja för alla tjälskott så man inte hamnar i ett krondike med brännässlor som vissa gjorde igår ;-) Men det gick bra...men när jag började närma mig hemma så var jag riktigt jäkla trött....hastigheten höll jag uppe men kände att jag började flåsa mer och mer och blev lite vingligare... Så stannade klockan på 5.09 och 160km, medelhastighet blev 31km/h riktigt nöjd...
och så här blev min fina tribränna....aj...notera pulsbandsranden som ser ut som om man haft bh på sig ;-) Ha det bäst och cykla lungt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela