alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Alis vs Blad. Hur galet kan det bli?

Publicerad 2013-07-26 13:15:28 i Allmänt,

Det började med att Blad (antagligen onykter) Tröttnade på mina träningsinlägg på facebook hela tiden och utmanade mig i löpning 3km i höstas när jag var skadad.... Sedan har det inte varit så mycket med det till i onsdags då han sa att han skulle åka och jobba och undrade om vi skulle göra den där löpningen. Vinsten om jag skulle vinna var att han skulle betala min Ironmanbiljett och om han vann skulle jag köpa honom en öl... Den risk/reward ration går helt enkelt inte att missa .... Tror inte riktigt han hade koll på vad den kostade!!! Dock har det hela nu blivit upphaussat till månen med tröjor som trycks och inbjudna och fan och hans moster...Facebook events är skapade. Det hela kommer även att sändas live över nätet... Hur blev det så här? Joo genom att vi har helt underbara och galna vänner. Som älskar att göra galna saker. Lite som vi triathleter...vi gör ingenting normalt.... äter onormalt, tränar onormalt...etc...
Nu börjar det bli prestige i det här också...Det var en faktor jag inte riktigt hade räknat med... Så nu jävlar är det inte på kul längre utan blodigt allvar... THE GAME IS ON!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela