alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

YES!!!!! LYCKLIG!!!!

Publicerad 2013-01-18 10:06:10 i Allmänt,

Har sedan i onsdags gått och kännt efter i vaden om det gjorde ont men ingenting...har även varit och tryckt där det brukar göra ont men ingenting... Tillbaka till det gamla löpsteget kanske funkade... Skall nog testa att springa en 3km idag med så får vi se. Man skall inte ropa hej .....bla bla bla...  men det känns bra å det är bra....men ÅHHH varför har jag inte bytt tillbaka innan... jaja gjort är gjort jag har tränat massa annat så jag hinner nog.... Igår var det iaf.  Simning som jag berättat om tidigare men glömde en väldigt viktig del.... Bea vår spinning instruktör tänkte sig inte för i simhallen utan öppnade ne bakdörr för att släppa in någon som var sen och då gick inbrottslarmet...helvete vilken siren.... alla bara kastade sig i vattnet och började simma med snorkel för att bli av med det värsta av oljudet... Bea såg så skamsen ut stackaren..... men vaknade gjorde vi. och mycket folk var vi också.  
Så på kvällen då så var det spinning igen...alla taggade till tusen eller inte jag då, då mina ben kändes riktigt sega. Men vi började cykla och efter ett tag så släppte segheten och vi tog oss igenom passet som var riktigt jobbigt...inte kollat pulssnittet men det var nog ganska högt... på sista intervallen nådde jag 94% av pulsreserven. 
Hem och i säng....
Ingen träning på morgonen imorgon så då kan vi ställa klockan på 7.50 somnade...vaknade...jaha vad skall jag göra idag då....HELVETE jag har juh tid på bilserkstaden kl, 08.00 BALLE!!!!!  Ur sängen på med kläder...ge kuslingarna (katt uslingarna, sagt på ett kärleksfullt sätt!) mat och så häva i sig själv en protein drink för att häva muskelnedbrytningen... och så iväg... Bor juh i Ironmanmetropolen Kalmar så det tar inte så lång tid att ta sig till verkstaden. 08.05 var jag där... Nu är jag endorfin hög utan träning...guttans....
 
Tjo flöjt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela