alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Träning och jagande av läkare.

Publicerad 2013-01-10 10:42:38 i Allmänt,

Jaha då skall vi se hej bloggen var nu ett par dagar sedan. Har inte riktigt kännt för det. Går mest och suktar efter löpning bahh...fan trodde ju att jag var på gång där ett tag....
Måndagen då..... Simning på schemat... skippade det och körde vattenlöpning istället måste komma igång med löpning nu på något sätt...Så det får helt enkelt bli vattenlöpning på måndagarna. Borde nog trycka in mer än ett pass vattenlöpning i veckan. Fredagar kanske... Iaf. Vattenlöpning....var ung. som någon beskrev det roligt första 2sekunderna. Och joo så var det väl fast jag kände ändå ett visst välbehag att bara få arbeta med löp musklerna. Gjorde iaf. en timme och tjugo minuter med vattenlöpning. hur många längder? .... Ingen aning...Klockan klarar juh inte av att räkna det.....dåligt ;-) Skall jag behöva tänka själv nu också? Då kan det juh sluta precis hur som helst...
Tisdag var det simning på morgonen som jag hoppade över efter lite känning i armen på morgonen.... Istället gjorde jag ett 5timmars cykelpass på kvällen och var hemma vid 23.00 och stupade i säng...
Onsdags..  Gymcirkel. Där jag kom på den dumma idén att vi skulle köra 1min istället för 45sek på varje station. De andra var skeptiska...Det var jag också efter det varvet men då var de andra positiva så det blev 1min på 3e varvet med. Så var det torsdag då och simning...idag smet jag inte undan utan körde första simpasset på LÄNGE kändes det som. Teknikpass...lång nacke...långa armtag....samma mantra...att man inte kan lära sig lixom...Körde lite paddlar också...jäklar vad trött man blev med dem... Ikväll är det som vanligt spinning eller spinning och spinning...jag föredrar att kalla det cykling för det är ganska långt ifrån spinning...hög kadens mestadels och väldigt lite stå och sitta...Nästan bara sittande fast den där Hansson brukar fuska och stå lite titt som tätt...
 
Jag höll ju nästan på att glömma min benproblem...Så vill du inte läsa om det så sluta ...NU.
Hur som helst...Pratade med sjukgymnasten och han sa att jag skulle tillbaka till läkaren och försöka få till en skint...om det nu är så det stavas och heter...fast jag fick inte säga att han sagt det för då blev det nog inte så utan ortoped...försökte få till en sådan men åkte hur som helst på en ortoped....provade sjukhuset...LÅNG väntetid... Fick tips av läkaren om en privat klinik..... 1månads väntetid...sedan hittade jag en till och där fick jag en tid redan på måndag så nu skall jag dit och så kan han lämna remiss så jag får göra en skint..får fortsatt utredning om jag har en stressfraktur eller vad fan det är för skit jag har i benet... 
 
 
Ta hand om er så länge.

Kommentarer

Postat av: Hansson

Publicerad 2013-01-10 17:18:25

Standing ovation!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela