alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Tjoho!! Jag får löpa igen!!!

Publicerad 2013-01-03 08:39:18 i Allmänt,

Igår var man lite lagom seg i benen efter de 2st LSD pass på cykel jag haft ett på 4.30 och ett på 4.40 med en dag emellan. Så jag tänkte att jag skulle ut och provspringa så att jag har något att säga till sjukgymnasten hur det känns. Så igår blev det 3km i sakta mak.... Här skall vi minsann inte överanstränga oss. Efter det körde jag lite styrketräning hemma. Skall bli en fena på plankan har jag bestämt mig för. 
 
Och igår hade vi rekord i antalet besökare. Lite störande dock att det kommer när jag skriver ett inlägg om något helt annat än träning. 
 
Ikväll blir det spinning med Bea som hintat om att det blir ett jävligt jobbigt pass. Det ser vi fram emot!! och imorgon....då blir det lite löpning igen...men bara korta sträckor framöver...3km och långsam ökning...skall nått upp till 8km om ca 4veckor så det är ca 1km ökning per vecka. Skall inte dra på mig något mer skit nu...Har juh lyckats vräka latmasken då vore det väl fasiken om ajg inte skulle lyckas vräka skademasken och så hade jag tänkt att de nya hyresgästerna skulle vara ett par. Träningsmasken och kärleksmasken. ;-) 
 
Ha det bäst!
 
 

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2013-01-05 09:12:33

Vad härligt att du kan springa igen! :)

Svar: Lyckan blev dock kortvarig....Dagen efter kände jag ingenting men sedan dagen efter det kom smärtan. Tröttsamt...
Henrik Ahlqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela