alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Tjoho eller inte....

Publicerad 2013-01-07 11:28:59 i Allmänt,

Lyckan blev ganska kortvarig. Redan på fredagen kände jag smärta i benet igen. VA FAN!!! konsulterade sjukgymnasten.. Vi kom överens om att jag skulle provspringa på söndag och sedan kolla hur det kändes och ringa honom igen på tisdag och då se om vi ev. skulle gå vidare med utredning. BALLE!!!!
 
Fredagskvällen ägnades istället åt "lite" cykel Nej jag har inget övrigt liv ;-)    Så det blev ett LSD pass på nästan 5timmar. Kändes i benen men faktiskt inte så farligt. Så i lördags körde jag ett till. men då var det lite betydligt kallare. och jag gav upp efter 3timmar då jag frös som fan och vattnet i vattenflaskan också frusit....
 
Söndagen satt jag och funderade lite på vad jag skulle hitta på....Cykla idag igen.... Mja...även om benen kändes ganska ok så avstod jag utan tog och testsprang 3km igen. Smärtan kom och gick under passet eller man kan inte kalla det direkt smärta utan mer känningarna. Men de var dock större än förra gången för 4 dagar sedan. Var rätt ok efteråt cyklade 20min återhämtningspass skulle blivit längre men det regnade lite och var ruskigt ruggigt så jag avstod ifrån längre pass. Idag sitter jag här kan hoppa på benet det känns dock lite. Avvaktar och se om det blir värre eller bättre...fan jag hoppas på att detta skitern försvinner nu...behöver verkligen komma igång med löpningen. Ok jag får konditionen i de andra diciplinerna men ändå....Är inte så sugen att gå en mara och komma imål på 16timmar direkt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela