alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Sådär ja, latmasken vräkt!

Publicerad 2013-01-02 10:38:23 i Allmänt,

Blivit lite si och så med träningen den sista veckan...Inte alls så som jag hade tänkt.. men isiga gator och töande gjorde inte skidåkning så roligt heller... Men nu är det barmark och vad passar då bättre än att ge sig ut på ett långpass cykel dagen innan nyårsafton. Fyra och en halvtimme blev passet. Kändes ändå ganska bra i benen efteråt knät gjorde ganska ont dock... Men på med lite voltaren och back on track knöskyddet när jag gick och lade mig och vips så gott som borta dagen efter.  Nyår vart det lite fest och ut på galej...  Vaknade upp vid 10tiden på nyårsdagen.... rastlös vid 12 bestämmer jag mig för att ut och cykla igen. Blev ett minst lika bra pass 4.40timmar lite segare vart det nog men kändes ändå bra. Kändes i knäet efteråt men inte alls lika mycket som passet innan så det är juh åt rätt håll. 
 
Imorgon skall jag till sjukgymnasten igen med min förbaskade skada på vaden alias "inte stressfraktur men vad vet vi inte"  Varit konstiga grejjer med den där gjort lite ont ibland när benet varit i vila, hugger till lite liksom och så borta.   Men sista dagarna har jag inte känt av det alls så förhoppningsvis så är det borta helt och jag får börja springa från och med imorgon. Då skall jag börja försiktigt inte kasta mig ut på en en milsrunda utan långsam uppbyggnad och för att inte känna frustrationen så tänkte jag att jag cyklar först och avslutar med löpningen så skall det nog bli bra det med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela