alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Följetången fortsätter!

Publicerad 2013-01-23 14:02:00 i Allmänt,

Fredag då tog jag och snörade på mig löparskorna och broddar på och så ut på vägarna.... Men broddar går det hur bra som helst att springa och man väljer de ställena där det är packat med snö... Jobbade med att få det gamla löpsteget och det gick ganska bra hade dock lite känningar i vaden...skit också... 
Lördagen spenderades i backen i Hestra/Isaberg på snowboard... inte åkt på 7år så det var lite vingligt i början men mesta av tekniken satt där... Åkte 4timmar sedan fick jag en känning i vaden då fick det vara bra för dagen. 
Söndagen så var jag lite seg och kände inte alls för att träna så då tog jag och vilade lite. Men i måndags var jag först ute och sprang. blev en 4.7km men hade känner i vaden då och då...dock inte hela tiden...sedan efter det åkte jag till simhallen och vattenlöpte i en timme lite drygt med lite intervaller då och då. Sedan bara hem och sova och så upp vid 05.25 för att simma... 1.8km simning varav 450m med paddlar. det var ett jobbigare pass än vanligt. Kände av lite i vaden även vid stillasittande skit också..... Så idag åkte jag och köpte mig en TENS maskin... som jag nu provat. Undrans fan om det inte hjälpte lite iaf.  jävlar vilken weird känsla det var att ha små impulser i benet ;-) Så att muskeln rörde sig helt själv.... Idag blir det crosstrainer för träning av vaderna och sedan gymcirkel med Kalmar RC.   
 
Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela