alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Blandad träning....och på TV

Publicerad 2013-01-17 10:30:45 i Allmänt,

I måndags så var det då vattenlöpning...skittråkigt...verkligen....Men det blir väl någorlunda rätt träning emot riktig löpning... blev en timme i vattnet...antal längder har jag ingen aning om då jag lyckas tappa bort mig eftr typ längd 3....  Tisdags simning... jobbigt som fasiken. Är inte riktigt igång där än känns det som eller är det kanske att jag nu mäter mig med de som hållt på betydligt längre än jag. Skulle kört lite längdskidor på kvällen men kände inte riktigt för det så lät bli.  Jag tror det är viktigt att göra det man tycker är roligt annars så tappar man nog sugen helt och det är inte bra.
Så i onsdags så var det då gymcirkel. Började med 3km löpning på bandet i 6min tempo tog tillbaka det gamla löpsteget kändes helt konstigt i början som att man skulle trilla bakåt är ju tråkigt att stå på ett band också fast det stod en söt flicka jämte så då gick det lite lättare ;-) Funderade på att göra 4km men lät bli för nu jävla skall vi skynda långsamt. Inge smärta under eller efter... inte på gymcirkeln heller som förflöt utan större problem.
 
Sedan hem och vila för att bege sig till simhallen imorse och teknik pass... Försökte hänga med så gott det gick det känns som jag håller ung. samma takt som de andra fast jag behöver lite mer vila emellan varven så det är då de kommer längre....Körde en ca 300m med paddlarna också....armarna blir som gele efter ett tag så det känns men det ger nog bra armstyrka...och det är juh det vi behöver...uthållig armstyrka....
Nu sitter jag här på kontoret och bara hoppas att jag inte skall få några smärtor i benet...de kom förra gången efter 2 dagar så det är ett dygn kvar sedan kanske jag är home safe och kan börja bygga upp fart och längd. 
 
Ja just det måste skryta lite om det här huset som var mest visat på hemnet. SVT Smålandsnytt gjorde ett litet reportage om det....jösses vad man känner sig dum när man ser sig själv på tv...känner sig som en mupp.... Men det har vännerna sagt att det var bra...men de vill nog bara vara snälla. 
 
Här är iaf. länken om ni vill se ;-)
 
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/rod-stuga-mest-intressant-i-landet
 
Ta hand om er och i helgen blir det skidåkning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela