alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Akupunktur med el(shocker) ;-)

Publicerad 2013-01-24 12:31:33 i Allmänt,

Träning då började med att ställa mig på en crosstrainer... pallade 5min sedan var det sjukt tråkigt...provade att ställa mig på ett löpband....försökte med gamla löpsteget och nyalöpsteget gjorde ont på båda...sprang 2km innan jag gav upp...var arg som ett bi när jag började gymcirkeln och ont gjorde det i vaden hela passet... passet gick dock ganska bra. Fick även lite tips från mannen myten legenden Tomas Gustavsson vad man skall tänka på vid växling som jag inte hört eller läst innan... bra.....  Hem köra lite med tens apparaten och prova lite olika pulseringar... isäng och så upp 5.25....Termometern visade då -20grader.... va fan vända och somna om i sängen eller gå upp....jag valde........trumvirvel....... gå upp.... pannbensträning utan dess like där... cykla till simhallen i -20grader var inte roligt...än mindre vänta på tågeländet vid nedfällda bommar... I plurret...det är tufft och ångestladdat första 50metrarna innan man kommer upp i varv men sedan flöt det på bra...jobbigt...körde 500m med paddlar också...  Ikväll blir det spinning och imorgon skall jag till sjukgymnasten igen nu skall det bli akupunktur med el.....har aldrig varit med om det tidigare så jag hoppas på underverk....
 
Ta hand om er därute....Och Le emot folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela