alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Sjuk väldigt sjuk!!!!

Publicerad 2013-02-20 16:05:26 i Allmänt,

Kände mig sjuk i förra veckan så det blev ingen träning alls...olyckskorpar som kraxade du tränar för mycket det är kroppens sätt att säga ifrån....bullshit det var en helt vanlig jävla förkylning fast av det lite tuffare slaget... i torsdags på jobbet så började jag helt plötsligt frysa något hejdlöst...ställde mig vid ett element men det hjälpte inte...Väntade på ett telefonsamtal för att sedan kunna gå och lösa ett par lån som var tvungna att lösas den dagen. Efter mycket väntan så kom samtalet..så iväg till baken för att lösa lånen och där tog det förstås en jäkla tid samtidigt som jag hade frossa och trodde jag skulle svimma..men jag tog mig hem bäddade ner mig i soffan och tog tempen. 40.3 grader ja jo tjena....Blev inget jobbande på fredagen..låg hemma och hade tråkigt.... Men febern hade försvunnit och jag började känna mig bättre....tog en vilodag till så i söndags fortsatte jag med min rehablöpning och tog även och cyklade intervaller en timme. Lite hosta kvar men det läste jag mig till att det var ingen fara så länge man inte har ont i halsen...Måndag crosstraining pass med Jörgen Ohlsson. Jösses crosstraining är roligt men jävligt tungt...men titta på tjejer....det får man nog ha några andra pass till för det hinns garanterat inte med under ett crosstrainingpass... ;-)  Men varför har de döpt det till crosstraining...är juh så otroligt likt crosstrainer som är något HELT annat... förvirrande för den oinvigde är bara förnamnet. 
Så i tisdags....simning på morgonen...kände att jag tappat vattenvanan lite på en vecka bara...fick lite panikkänslor ibland...INTE bra... Lunch med cxworx ja joo tjena magen kändes av från passet dagen innan...jäklar...På kvällen så funderade jag på att cykla men hoppade det och körde bara rehablöpningen.....gick fin fint... 5min gång och 5min löpning 4gånger. Höll mellan 11-16km/h ja joo 11km större delen av tiden och 14-16km/h de sista 2 minutrarna men ändå...jag kan springa hyfsat fort ;-)  Idag  har jag vilat hittils... har träningsvärk i bröst, axlar, rygg, triceps och framförallt mage.... rygg axlar triceps är jävligt bra för simningen mage...den är bra till alla dicipliner. rotationer vid simning, hålla uppe kroppen vid cykling och även hållning vid löpning... Så välkommen träningsvärk... Ikväll blir det pt instruktion först vid 18.00 med funktionella övningar och efter det så blir det mitt första möte med en PT. nu skall vi ta reda på vad jag orkar och hur mycket jag får träna ;-)
 
Ohh måste bara posta finaste låten just nu... Älskar orginalet det är nog den bästa låt som gjorts men denna är inte fy skam heller.  
http://www.youtube.com/watch?v=zNpeK7sDLzE
 
Ta hand om er därute... Snart är det vår!!!
Larmtorget Kalmar idag 20/2 -2013 
 
Frisk Kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela