alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Mera pass, akupunktur och ångestladdad dag....

Publicerad 2013-02-08 12:06:05 i Allmänt,

Då skall vi se I onsdag hoppade jag över gymcirkeln med RC och körde istället 2timmar på crosstrainern på Nordic. Det känns ganska likt löpning fast utan nedslaget (det är då det gör ont) Så det får bli massa crosstrainer den närmaste tiden för att jaga på de musklerna leder och senor. Torsdagen började i vanlig anda med Simning sedan lite jobb... På lunchen blev det easyline (var som gymcirkel) men man kunde inte ställa motstånd på maskiner själva vilket gjorde att de flesta stationer kändes för lätta... efter det cxworx (core) det var jättejobbigt...och jag fick bita i det sura äpplet och göra vissa övningar på knä istället för på tårna...Sedan i gårkväll så blev det cykel med RC jäklar vilket drag det var i salen...och efter det så gjorde jag 2km på crosstrainern. Lite träningsvärk i hamstrings idag vilket jag tror beror på crosstrainer passet i onsdags min träningvärk gör sig så gott som alltid påmind 2 dagar efter. Idag funderar jag på om jag skall ta och köra ett pass cross training. Och så var det då ångesten....fyller 40år idag....känns lite sisådär...ung. som att det är jäkligt mycket jag skulle vilja ha gjort innan jag fyllde 40....
Ja ja det löser sig.... Har iaf. fått hur många grattis som helst på FB. Tänk att det är så många som kommer ihåg just min födelsedag när jag knappt hade gjort det själv om jag inte blivit påmind i tid och otid den senaste tiden.. ;-)
 
Här är en kass bild från i onsdags när jag stod på crosstrainern, nästan oberörd trots 90min va? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela