alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Hej dagboken!

Publicerad 2013-02-26 13:47:12 i Allmänt,

Då skal lvi se vad vi har åstadkommit sedan sist. Tränat en del...ja närmare bestämt en 7timmar lite drygt sedan sist. I  Onsdags blev det då lite fuktionellträning samt PT instruktion. Inte speciellt tungt men 120min förflöt iaf. Torsdagen bjöd på lite tuffare träning....Simning till att börja med massa taknik in med magen ner med bröstet och huvudet i vattnet.... Sedan på lunchen körde jag ett cxworx pass aj aj vad min mage hatar de passen...men jag trivs med träningvärk...
Var även på foten och kollade av mina sneda fötter....skoskav och annat som jag får...hade helt fel vinkel på benen trots inlägg så det blev til latt beställa nya...
På kvällen sedan så blev det 75min cykel med RC intervaller med Offen...tunga...jobbiga...8x5 +2x5  efter det absolutade jag med 15min på crosstrainern så benen vet att när cyklingen är färdig den 17de så är vi inte färdiga för det. .... Kände av vaden lite så vågade inte upp på bandet.. 
Fredagen funderade jag på crosstraining men hade lite ont i axeln så jag hade lite hatkärlek till crosstrainern så det blev en 2timmar på den...trist men funkar.....
Så ser jag ut efter 2timmar på crosstrainern.
 
Lördagen funderade jag på att vila men vill köra mina löprehabpass utan extra dagars fördröjning så det fick det bli 4x5min med 5min gång emellan...avslutade med 15min på crosstrainern för att få till en 1timmes träning.
Körde efter detta pass med 3x30min med tens  och kände att det fan släppte det onda....
Söndag vilodag...en välbehövlig.....
 
Måndag så blev det yoga på morgonen känner att kroppen behöver det ibland. Men man har juh inte kommit in i det riktigt än för att tillgodogöra sig det hela...har fullt upp med att titta på hur man gör och hålla balansen. På kvällen blev det först rehablöpning...upp ett steg 10x2 med 5min gång emellan... 12km/h direkt efter det in och köra crosstraining med Jörgen Olsson. Fy fabian vad jobbigt det passet är och jag undrar fan om det inte blir jobbigare och jobbigare för var gång ;-)   Sedan hem och köra tens...känns som att jag är på rätt väg här nu....ÄNTLIGEN
Idag så skulle jag simmat vaknade men sket faktiskt i det...hade ingen lust...
Körde sedan en timme med PTn Calle och funktionella övningar... Trött....Ikväll blir de nog cykel....
Frågade hur mycket jag kunde köra utan att risk för överträning....Han sa att det bara var att köra på och mäta vilopulsen så märker man det...
Ja just det beställde nya hjul och pedaler i helgen.... 
Ohhh så snabba.... ;-)   Och så pedalerna Look Keo aero
Börjar förstå det här med att tjejer blir lyckliga av att shoppa ;-)
 
Over and out!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela