alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

5st pass på en dag..

Publicerad 2013-02-06 15:05:49 i Allmänt,

Vem behöver träningsläger på playitas då?? ;-) Kört mitt eget ;-)
 
De tre första passen avhandlade vi redan igår så då har vi de två sista kvar... Var en kamp emot klockan om jag skulle hinna från husvisingen hem och hämta nya kläder och och så iväg... Undrans vad personalen tänkte när jag kom in i gymmet för 3e gången på samma dag. ;-) 
Hann precis in i spinningsalen innan de satte igång...  Ohh det var skönt en spinningsal med ordentligt med ventilation. Lite trång sal med cyklar tätt tätt. Men det funkade inte större problem. Passet var helt olikt de vi brukar köra i RC. Så det är det som är skillnaden på spinning och cykling alltså.... Nedförsbackar... då skall man visst spinna runt på pedalerna utan så mycket motstånd i 240rpm... Kan det verkligen vara någon mening? Antagligen... Men tror inte det är riktigt för mig så jag behöll hastigheten på ca 90rpm och vred på belastning istället... Efter spinningpasset som kändes lite kort....Så snabbt byte av skor och så upp på crosstrainern. rev där av 30minuter så fick det vara sedan vara bra för dagen...
Kände mig lite trött efter det men efter en natts sömn så sitter jag nu och funderar på hur många timmar jag skall stå på den där crosstrainern idag... Känns som det är den som ligger närmast löpningen ihop med vattenlöpning som inte belastar min skada. Varit på akupunktur idag ihop med lite massage. Skall dit igen på fredag och på söndag skall jag påbörja löpning 5min promenad 5min jogg 2ggr. 
 
Ta hande om er därute! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela