alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Smisk borde jag ha!!

Publicerad 2013-04-18 10:52:39 i Allmänt,

För nu var det hela 2veckor sedan jag skrev något...Men det beror lite på att jag har haft fullt upp med både det ena och andra. Först har det börjat röra på sig lite på marknaden så det kommer in lite hus till försäljning och är lite mer visningar och hus som säljs. Sedan så har jag blivit ensam ägare till kontoren i Kalmar Högsby Mönsterås samt Lenhovda efter mycket om och men så har kontraktet blivit klart till sist så den 1maj sker övertagandet. Var hälften ägare innan så någon superförändring är det inte för mig mer än att jag får jobba lite mer bestämma lite mer och får saker och ting på mitt sätt... Sedan så har löpningen flytit på ja allt har flytit på som det skall vilken lättnad det är...Löpningen funkar...ok har mycket att ta igen där då jag bara kunnat löpträna i nu snart 4veckor men gör ordentliga framsteg. Så från att vara en total nybörjare på att springa till att göra skälbyloppet som var i lördags 8km i 5.15 tempo tycker iaf. jag är jäkligt bra utveckling.... Visst har tränat annat i vinter för att bygga upp men det är inte RIKTIGT samma sak... Sprang 13km på löpband för någon vecka sedan och nu sitter jag och finurlar över om man skall ta oskulden på en halvmara den 1maj eller om man skall vänta med den söttman lite till och bara köra 10km....Blir lite tråkigt om man inte reder ut det...Så löpningen funkar nu.... Simningen funkar också ganska bra...slarvat lite med att ta mig upp på mornarna 5.25 är bara galet tidigt...Men inte tappat så många pass...idag körde vi teknik och jag tycker tekniken sitter ganska bra...Känner mig ganska snabb men behöver mer tid än klubbkamraterna för vila mellan intervallerna... Kan bero lite på att jag simmar med fisken Johan också... Testade att simma i våtdräkt idag jösses det var tight...fick svårt att andas men när man kommit i vattnet så satte den sig på plats och det funkade kanon....Höftrotationerna behöver man inte ta i speciellt mycket utan man åker nästan lite som i en rodelbana känns det som...samt att man flyter och glider ordentligt... Ja just det ej att förglömma min första utecykeltur på tricykeln ...bambi på hal is....kändes både nervöst och ostabilt att cykla med armarna i tristyret men det funkade och jag hängde med...Körde dock inte med mina nya hjul utan får ta och vänja mig vid cykeln först innan jag sätter på dem... Och till sist 100dagars utmaningen är nu till slut över...funkade ganska bra...fuskat lite...men bara lite lite...2 whisky när jag var sjuk...samt lite choklad och lite glass har det blivit...Vid speciella tillfällen.. Nähä dags att jobba lite... Över och ut....

Kommentarer

Postat av: plantin

Publicerad 2013-04-18 20:08:42

Äntligen!!!

Svar: Äntligen vad? Att jag skrivit ett nytt inlägg eller vad?
Henrik Ahlqvist

Postat av: plantin

Publicerad 2013-04-19 20:18:46

Japp. Jag tycker att du skriver läsvärda och roliga blogginlägg. Därför tyckte jag äntligen för det var i mitt tycke ett långt glapp;)sen förstår jag att ibland har man annat att göra! Men fortsätt skriv så kommer jag att fortsätta läsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela