alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Längsta cykelpasset 40års skiva.

Publicerad 2013-04-22 14:10:19 i Allmänt,

Efter löppasset i lördags var det då dags för Johans lilla 40års skiva. Han trodde att det var en enkel parmiddag med pizza men så hade inte hans sambo planerat utan först kom vi som skulle komma och sedan trillade det in en hoper grabbar till. Samtidigt som det vällde in mat i huset... Så 11grabbar hade mat vin och whisky i överflöd....Väldigt trevligt...Och jag lyckades inte ens smaka på choklad tårtan...bah..... Senare bestämde johan som är på krogen kanske en gång vart fjärde år...att vi skulle in där så vi åkte in....och avverkade Larm, Oreillys, Kapten lindströms (jäklar vilket sunkhak det är...så sunkit att det nästan blir coolt!! Alltså inte själva haket utan allt där... karaoke säger väl typ allt..) Sedan Pipes och därefter Harrys.... Jag tog det lungt då jag visste att jag skulle upp och cykla dagen efter så jag pep hem vid 02 tiden...direkt i säng upp och så var jag frammed vi samlingpunkten 09.00. Blad och Olof i täten.. Visste med en gång att det är blir jobbigt och med lite för lite sömn och ändå en del alkohol så kommer jag att få kämpa.... De tryckte på bra och en del gick ner i tristyret för att minska vindmotsåndet men när man ligger så tätt på varandra så är det omöjligt att bromsa om något skulle hända...och jag som ändå är så ostabil än... Försökte när jag låg sist en gång men kände att nja avvaktar nog detta lite... Vi cyklade på och Blad och Olof i täten har juh cyklat MTB en gång i vintras med dem och vet att det är jobbigt då låg de i skitsnackstempo och jag slet som ett djur för att hänga med...Jag orkade då bara 1timme...den här gången orkade jag hela passet... 8mil blev det totalt...med 31km/h på slutet när vi började närma oss Kalmar igen så provade jag tristyret började känna mig lite stabilare i det...men kan absolut inte slappna av än utan spänner hela kroppen vilket inte är rätt men är nog en vane sak....skall även göra en bikefit hade jag tänkt då jag själv känner mig som en banan istället för ett sträck när jag ligger i det. Jaja passet var trevligt...Underbart sällskap och underbart väder...bidde en fika på statoil i Nybro också... Idag har jag hunnit med ett bodypump pass.... På onsdag blir det högalidsloppet ...bara 5km dock...och sedan har jag anmält mig till min första halvmara Växjöloppet som går den 1maj... Kändes så bra efter lördagen att jag bör reda ut en halvmara och med tiden i lördags så kanske man skulle kunna hoppas på att göra det under 2 timmar med... Nähä jobba lite.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela