alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Core pass och löppass!!

Publicerad 2013-04-20 12:57:01 i Allmänt, Träning,

I torsdags blev det så ett core pass...kändes i magen som vanligt så skönt att låta den få vila upp sig lite till på måndag.... Sedan skulle det bli ett sista spinning pass men benen kändes så möra att jag tog och avstod... fredag var det så vilodag... kändes välbehövligt... och i fredags vann jag även ett par Reebok träningskor...Uform http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1331342 genom min utmaning på funbeat och man behöver inte göra något mer än att träna minst 100min i veckan.. och det är juh inga problem... ;-) Dock skulle jag nog behöva ett par löparskor bättre....köpte ett par asics ds racer samma storlek som mina kayano men tror ni inte de jävlarna är för små...när det är samma storlek så kan de en väl fan inte vara mindre än de andra eller??? va fan... köpte dem från england så om jag skulle skicka tillbaka dem så går ju fan frakten på mer än att köpa ett par nya...suck... Läser just nu två böcker som jag bara måste rekommendera...vare sig ni vill eller inte så är de ett måste.. Först är det då 4 timmars kroppen av tim ferriss... helt galen bok hur man går till väga för att göra saker som att tappa 10kg fett på 30dagar eller gå upp 16kg muskler på lika många dagar...hur man går från att kuna löpa 5km till att kunna löpa 50km på bara 12veckor.... helt galet men det är beskrivet exakt hur man gör i korta små avsnitt...och dessutom finns ett kapitel hur man ger en kvinna en 15minuters orgasm....HAHA..... its a must have.... ;-) finns på pocket för typ 51kr Sedan har vi då den omtalade boken born to run som väl egentligen inte behöver någon närmare presentation...handlar om det perfekta löpsteget och ultralöpning... Köp båda..väl investerade pengar.... Idag har jag så varit ute och sprungit med Kalmar RC den nya rundan som är så mycket trevligare än den gamla skog och grusväg emot motorväg.... dock funkar denna rundan inte hela vintern då mycket av vägarna vi sprnag på inte plogas... Men hur som helst gick i bra tempo 5.35min/km och jag hängde med bra löpsteget hängde också med bra...fick lite skoskav redan efter 5km dock vilket störde mig men det flöt på fint och jag hängde med bra.. inga problem..vi sprang och pratade om ditten och datten..eller tja det var väl mest jag som höll låda... är juh inget direkt ovanligt....folk märker direkt när jag blir trött för då slutar jag pladdra.. ;-) låg runt 80-84% i puls hela passet förutom sista km då jag skulle gå ifatt de längre fram som sprungit lite länge...när jag väl kom ifatt dem började de spurta de sista 300m emot malkars så sista km tiden blev 4.26min/km och totalt blev det 14km räknar inte sista 500m hem från malkars... som jag sedan sprang...fan jag är nog redo för att köra växjö halvmara iaf. den 1maj.... Men först skall jag göra det lilla högalidsloppet på onsdag. Never underestimate the power of the race number. Är mäkta nöjd med min löpning just nu att på 1månad gått från typ 0 till där jag är nu är fan inte dåligt... En förklaring bara...jag korrektur läser ingenting så blir det stavfel eller råkar bli särskrivning så blir det det...skriver från hjärtat det jag känner just nu och vad jag vill dela med mig av... Nu är jag rastlös igen...ikväll blir det lite trevligt samkväm hos en polare som precis fyllt år...40 bast..hajjar ni vilken gammal gubbe va ;-) peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela