alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Kort löppaass.

Publicerad 2012-10-31 09:46:02 i Allmänt,

Igår var jag så trött på min vad/knäveck att jag inte visste vad jag skulle ta mig till.... Åkte och köpte ett back on track för knäet Ökar blod cirkulationen och reflekterar värmen med någon keramiskt tjofräs...om det funkar? vet inte men jag är nu beredd att testa vad som för att få ordning på detta. Provade även att ge mig ut i mina vanliga promenadgymnastikskor utan direkt dämpning för att känna steget lite bättre så att inte hälen sätts i först. Det är lite skillnad att springa i dem ;-)   Börjhar iaf. springa med knäskyddet på mig och det hela flyter på fint,funderar på hur långt jag skall springa.... 2km eller 3km.... både sjukgymnast och läkare har sagt att man skall börja smått. Jag tänkte att det märker vi om kroppen börjar säga ifrån.  Springer allt funkar bra...känns i fötterna att man springer utan dämpning. Känns att man fått ökad kondis och håller ett hyfs tempo med tanke på att jag inte sprungit på över 2månader. Efter 2.5km börjar det kännas i benhinnorna och jag bestämmer mig vid 2.8 att sluta springa. då var det bara typ 200m hemmifrån men bättre att lyda kroppen. Kändes då i benhinnorna men är nog ingen fara utan är den ändrade löpstilen till mer mitt på/framfotalöpning som gör det. Idag har jag lite träningsverk i vad och benhinna. Men knävecket känns som vanligt och det är ju positivt. Så länge det inte blir sämnre så.
Idag skall jag ev. ut och springa med en polare en kortare sträcka och sedan basta och efter det så blir det gymcirkel. Är dock fortfarande i valet och kvalet. Om jag skall ta och springa innan. Kanske skall lugna mig lite med det....Det är juh lite av mitt stora problem att jag inte kan köra något lungt.... Men den som lever får se.
 
Här skulle det varit en bild om jag bara kommit ihåg att ta den....Har fått förfrågningar från mina fans att jag skall ta kort på både mina recovery tights och mitt back on track knäskydd.... ;-)  Eller var det mina vader de var ute efter hmms... 
 
Hur som helst så är det dåligt med kommentarer här på sidan... Till och med sämre än mina kort... och det är inte dåligt ;-)
 
Ha det bäst så hörs vi efter simpasset imorgon...då skall jag få min simning filmad... HUH!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela