alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Gymcirkel och Simning

Publicerad 2012-10-25 16:56:41 i Allmänt,

Igår var det så dags för Gymcirkel igen. Känns knappt som om musklerna har återhämtat sig sedan förra veckans gymcirkel. Men va fasiken...Var i god tid och tänkte jag skulle använda pulsklockan/bältet så jag får ett hum om puls och sådant samt att jag skulle prova att köra 2km löpning efter cirkeln. Cirkeln var lika jobbig idag som förra gången men det känns som om jag maxar flera benmaskiner och ökar lite på armarna så skönt att det ger resultat dock får man juh se till så att det blir ca 20-25 repetitioner så det fortfarande är aerob träning...Hade varit på Kalas innan och ätit både kinamat och tårta  vilket kanske inte var allt för lyckat då jag efter 2 varv hade den i halsen. Men det klarade sig. Efter cirkeln så gick jag och ställde mig på löpbandet för att köra 2km men var lite för slut av cirkeln så pulsen studsade nästan med en gång upp till zon5 så 1km fick räcka...men det braiga i det hela är att benet känns bättre och bättre även när jag springer nu och när jag cyklar och simmar känns det inte alls. TJOHO!
 
Hem och så sova för att masa sig upp 05.30. Man börjar vänja sig nu. I bassängen 06.00 För simintervaller till höger och vänster. Vi körde helt med snorkel och nog fasiken blev det betydligt bättre när jag inte hade andningen att tänka på, fått hyfsad ordning på huvudet också...Tror helt enkelt att jag får för lite luft vilket kör slut på musklerna blixtekvickt...Så det får bli lite andningsträning också. Nästa torsdag så skall det bli filmning så vill det till att jag fått ordning på huvudet och andningen.... så jag har två tekniker mindre att tänka på... Nähä dags att åka hem och käka för att sedan pallra sig iväg till ett cykelpass. 
 
Må så gott sålänge... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela