alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Då vet ni hur allt började.... Nu till det som hänt sedan i en kort resume och sedan dagen...

Publicerad 2012-10-17 12:43:24 i Allmänt,

Efter det så fick jag blodad tand...Var ute och cyklade ett par gånger slet sönder ett muskelfäste som jag lider av fortfarande varit hos sjukgymnast och doktor...ingen löpning.....bah...är 6veckor sedan nu....fan men kan simma och kan cykla om jag inte gör för mycket rundtramp....
 
Blivit medlem i Kalmar RC så jag har något hum om vad jag sysslar med ;-)
 
Så nu har det blivit simning ett par gånger i veckan samt ett gymcirkelpass och spinning samt ett cykel pass i söndags hängde med de andra hyfsat bra. Crawlar nu utan större problem 200m. Snart sitter 400m och då kan vi börja slipa på hastigheten. 
 
Folk runt omkring frågar om jag har något mål med träningen... och jag har inte riktigt vetat faktiskt men nu har jag skapat mig ett mål. Ett som jag tror att jag inte direkt når sisådär super enkelt men med 1års förberedelser så bör jag nog klara det och det är att göra 2013 år minitriathlon på under drömgränsen 1timme. Det är en tuff match det innebär att jag bör simma på i runda slängar 7min, 2 min växling, 30min cykling, 2min växling och 19min löpning.  Shit....simningen och cyklingen känns ok...men att springa som en gasell på 4.31min/km det är tufft.. men på ett år...va fan.......
 
Tisdagens simpass hoppade jag över. Hade lite ont i axeln och då jag redan är skadad så jag inte får löpa så vill jag inte skada axeln också. Men idag är jag taggad som fasiken..blir ett gymcirkelpass på Malkars ikväll sedan torsdagssimning klockan 06.00 med fokus på teknik och sedan ett spinningpass på torsdag kväll. 
Så schemat för de kommande veckorna ser ut som följer.
Måndag simning 20.30
Tisdag Simning 06.00
Onsdag Gymcirkel 19.05
Torsdag Simning 06.00 Spinning 20.15
Lördag eller söndag Cykling.  Så får det se ut tills jag vågar ut och springa... Har provat 500m och det känns i benet fast jag vet inte riktigt om det blir värre efter...kanske lite först för att sedan återgå till normalstadiet som är att det gör lite lite ont mest hela tiden när jag går.  Näha nu får jag jobba lite.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela