alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Cykling och Miniclinic samt lite gadgets

Publicerad 2012-10-29 14:00:36 i Allmänt,

Så i torsdags kväll var det cykling igen... Valde Träning framför stars & stripes som hade en happening ihop prestationskläder.   Duktigt va? ;-)   
 
Bea körde passet och för att hon inte skulle vara sämre än Henke med sina 8min intervaller så körde hon förstås en på 14min.... ameh.......   Skulle hålla mig under tröskelpulsen vilket gick utmärkt...fast jag känner inte riktigt mig helt tillfredställd när jag inte är helt slut när passet är slut....
 
Fredagen var vila och en föreläsning med Markus Stålbom om skadefri löpning ....  I lördags var det miniclinic i löpning med Markus Stålbom. Bara att ändra på steget hur man löper. För rätt var det ju INTE fast det hade ingen annan av de andra heller... Hela foten i vid kontakt med asfalten... Inte helt utsträckt ben  och ingen frånskjut...Fötter och ben skall vara som döda sillar som bara hänger med....lätttare sagt än gjort.... Men får jag till det ordentligt så är juh mina problem med muskelsträckning i vaden long gone....
 
Efter det så var jag juh tvungen att beställa en fotpod och eftersom jag hittade den så billigt på amazon så köpte jag även en hastighetsmätare och kadensmätare till forerunnern med... Det enda jag inte har nu som pratar med klockan är en våg som skall leverera vattenmängd fetthalt och massa annan data om kroppen...men den känns LITE overkill....men de som känner mig vet att jag är galen i prylar....så vem vet ;-)
 
Over and out for now...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela