alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Trodde ni jag latade mig? Icke!!

Publicerad 2012-11-09 09:45:06 i Allmänt,

Var ett par dagar sedan jag skrev nu så det har förflutit ett par träningar sedan dess.  
Gymcirkeln i onsdagskväll flöt på bra höjde på ett par maskiner och när man kommer till de där man redan har på max belastning känns det lite som vila ;-)  Henke höll ett övertalningstal att jag utan problem skulle klara Ironman om ca 10mån. Om jag simmar jättesakta så klarar jag simningen på 2timmar. Sedan cyklar sakta så klarar jag den på 7timmar och så har jag 7timmar kvar till löpningen dvs jag kan gå i rask takt och ändå hinna inom 16timmar. Hmms... Tål att funderas på..... Har till på tisdag på mig...  
Sedan hem och där upptäcka att mina recoverythights inte var med hem. Funderar fundera...de måste vara kvar på gymmet vänta tils imorgon? Ja det kändes först aktuellt då vi inte har några kort för att komma in på gymmet så man får vänta tills någon skall in eller ut. Sedan kom jag på att då man har olika lås på skåpet så har någon tagit skåpet och missat att mina tights ligger där då jag själv uppenbarligen lyckades missa dem så går det juh aldrig att ta sig in i skåpet...så iväg som en pil....måtte nu bara allt klaffa...och som tur väl var så lyckades jag ta mig in på gymmet... skåpet var inte taget och längst in i skåpet med svart inredning låg dem...men de var knappt synbara, TJOHO då slapp jag köpa nya för 1700kr.
Sedan hem och sova och så upp 05.30 och simma. Det passet däremot kändes inget vidare kände mig som en urvriden trasa och fick som vanligt påpåekande om att jag höll upp huvudet...det är väl fan att jag inte skall kunna lära mig det...helt sjukt... Andningen satt inte riktigt lika bra som förra gången och men rotationen kändes bra. Men som sagt urvriden trasa. Fast när jag kom hem och kollade statistiken så visade det att jag faktiskt minskat 2armtag per längd. Så det går väl åt rätt håll iaf. 
Sedan jobba hela dagen för att avsluta med ett endorfinpass och svettpass på cykel med Bea. Mycket folk i salen och en hel del man inte sett förut...Men jävlar vad vi körde. synd bara att de så gott som nya cyklarna inte ens har en mätare av något slag ingen beslasningsmätare bara en ratt som inte säger så mycket från en gång till en annan ingen wattmätare eller hastighetsmätare eller deistansmätare...inte någonting.... Så det är helt omöjligt att se någon förbättring... Då jag kör efter puls så är juh pulsen hela tiden densamma från träning till träning och där lägger jag belastningen för att ha rätt puls zon... Jaja får mäta ute i det fria istället... där har jag både bells and whistles ;-)   Träningen gick iaf. bra. linnet var som vanligt dyblött... Måste se ganska lustigt ut när vi kommer ut ur salen och alla är helt dränkta i svett ja ser säkert lite halväckligt också nu när jag tänker efter. 
Nähä nu är det fredag och vilodag. Har inte alls bestämt hur helgen skall se ut. Krogen bör det väl bli någon dag, fast med lite med alkohol mitt nya liv innefattar måttliga till små mängder. Rätt imponerande faktiskt att ha så gott som slutat dricka helt och slutat röka och istället börjat tokträna. Ja min vikt har förstås också börjat rasa ner fast den går ner ganska sakta eller sakta och sakta 1kilo i veckan är väl inte direkt sakta men det syns tydligt på kroppen att saker och ting förflyttar sig..från magen till andra betydligt attraktivare delar ;-) 
 
Mot nya mål! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela