alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Simning swimning!

Publicerad 2012-11-27 10:31:20 i Allmänt,

Tjoho...funderade igår på hur jag skulle lägga upp träningen och efter lite velande och vad jag ville och inte ville och kände för. Tycker det är viktigare än att köra stikt efter ett schema så att vissa pass är sådana man inte vill göra för tillfället. Det blir inte riktigt kvalité på träningen då. Så först 1timme cykling till californication 75% i puls..den serien är juh bara så sjuk... En serie precis i min smak med lite våld och mycket sex... ;-) Varje avsnitt är juh bara 30min och ändå lyckas de trycka in säkert sex 2ggr under de 30min i alla de konstigaste situationer me like ;-) 
 
Så satt jag där till sist på bassängkanten. hade nog ätit lite för mycket. Började att provsimma 100m helt slut....Hmm blir nog inget distanspass idag..... Simmade 100m till...blä....kände mig inte alls i form för att slå distansrekord...då fick vi byta bassäng...sitter där på kanten tycker bara det känns jobbigt... Men den där förbaskade Jessica lyckades juh simma långt tidigare på dagen så jag kände mig smått tvingad...Sagt och gjort börjar simma...3takt....fram och tillbaka...börjar känna mig trött...växlar till 2takt varannan längd för att syresätta blodet bättre...Rullar på...fan går juh bra det här....kör 3takt varannan och 2takt varannan längd ett tag kanske till 800m innan jag känner att jag kan växla över till 3takt helt igen.
 
Det hela löper på....Går lite känningar i magen antingen om det är att jag ätit för mycket eller om det är coreträningen som fortfarande gör sig påmind det där hjulet jag berättade om igår är djävulusiskt... Nåja det släpper och jag simmar vidare. Åhh känner att jag kan nog fixa 2500m så när jag kommer upp på 1800m slog det mig....Den där halvgalna tjejen simmade inte 2000m hon simmade juh 100längder dvs 2500m ameh va fan jag som hade ställt in mig på 2500m hur gör jag nu.... ja 101 längder känns juh lite torftigt...ja kanske 2600 eller 2700 fast då är dewt juh bara 300m kvar till 3000....ah va fan... 2600m får det nog bli...och så vips når jag 2500m gutt...nu fortsätter vi....2600m done.....nää nu kör vi... men vart är alla? upptäcker att alla övriga träningskamrater gått upp ur bassängen och där står badvakten och börjar göra iordning för att kasta i poolroboten, balle jag vill juh hinna klart....vid vändingen säger jag 200m till bara, är det ok? ja om det går fort...jaha tänker jag bäst att läggga på en rem. Så simmar som fasiken..och börjar närma mig 3000m  nää nu vägrar jag gå upp innan 3000m då får han fan hoppa i och tvinga mig upp... Men så når jag 3000m TJOHO så jävla nöjd...ökat med 50% i distans på 2veckor...det går undan nu....Tar mig knappt upp ur poolen då jag fick simma på som fan på slutet... och på vingliga ben stapplar jag bort emot omklädningen.... 
Mmm känns så jädra bra...  Tekniken börjar ordna till sig mer och mer... kanske skulle införskaffa mig ett par paddlar för mer armstyrka och så att man känner att man håller handen rätt i vattnet. jaja vi får se...
 
Säger som Pihlman i melodifestivalen med tingeling... Jag är fan BÄST!!! *skrattar*  väldigt ödmjuk ibland men inte just nu ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela