alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

LSD är bra för kroppen!

Publicerad 2012-11-05 10:27:46 i Allmänt,

Den meningen fångade nog mångas uppmärksamhet. ;-) Fast här betyder LSD. Long Slow Distance. Dvs flera timmars träning i pulszon 2 som i mitt fall ligger på 136-147. Cyklade bort till bron vid 09.00 men klantig som jag är så var jag juh ett par minuter sen upptäckte jag när jag satte igång pulsklockan...så de få tappra som sket i att de regnade hade redan givit sig iväg... Jaha vilket håll...körde de då...ingen aning...så jag tänkte ett pass för mig själv och musiken i öronen....
Sagt och gjort började köra lite här och där norrlidens motsionsspår. och så massa små cykelvägar och annat som jag aldrig cyklat på tidigare men ut emot värsnäs... Väl där så blev det en runda där runt och så vidare ut emot lindsdal och runt där..Efter det så blev det krafslösa - hagbygärde - gamla soptippen var fortfarande lite tungt att cykla uppför den. och sedan ner och lite småstigar bort till T-bryggan och så ett varv runt stensö - Kalmarsundsparken och så hem. Totalt 5mil blev det och det tog 2.55 Självklart hade det kunnat gå mycket snabbare om jag inte valt alla småstigar och kringelikrokar. men nu var det juh främst tiden jag var ute efter samt att ha pulsen på rätt nivå så det blev ett bra pass. Något konstigt dock som hände var att i slutet på passet så har jag tappet min framskärm...hur fan kunde det gå till utan att man märkte det? Den som jag precis letat efter en passande skuv ett bra tag till för att skruva fast ordentligt....suck... Jaja bara att köpa en ny..kostar inte så många kronor på biltema. 
Regnjacka på idag... Regnade rätt bra ett tag.
På denna bilden ser vädret lite roligare ut.... ;-)
 
Tralla lalla la.... idag mår jag bra....  
 
Ikväll skall jag springa lite...skall prova mig på en 4 elller 5km och se om benen håller.
 
Ja just det såg att de skulle släppa 350platser extra till Ironman i Kalmar. Tycker jag var väldigt dumt för nu får jag ju väldigt mycket knäppa tankar i huvudet. Åhhhhh!!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Marilen

Publicerad 2012-11-05 10:39:07

Do it!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela