alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Helgens strapatser!

Publicerad 2012-11-12 12:02:30 i Allmänt,

Fredags var som sagt vilodag. Var ganska sugen på att hänga med och springa en runda på stensö men kände att min vad precis vid smalbenet inte alls tyckte jag skulle göra det. Har ont på en specifik punkt där vetifan om det är benhinnan eller muskeln, synd bara att jag min tid hos sjukgymnasten inte är förens den 23e.  På fredagen var det lite AW tog det dock lungt och var hemma vinnan 24 och hade varvat med vatten. Turbo sova...
 
Vakna och känna sig ganska pigg inte så ont i vaden och inte i knävecket heller. Fan om jag skulle hänga med och springa... Sagt och gjort...har inte varit med på distanspassen innan då jag har haft så förb.. ont i än det ena än det andra...Men fan jag testar... så börjar vi springa ...de flesta i den snabba klungan som kör 5min tempo och så var vi 4st i den lilla klungan som kör i 5.50 tempo... känner med en gång att fan det här kommer inte bli bra...Kan inte sluta tänka på att det gör ont i vaden och efter 3km ger jag upp. FAN också! Linka hem att löpningen skall vara så jävla bråkig... 
Är nog så att eftersom jag även lagt om löpsteget så tar vaderna betydligt mer styk nu... Vilket gör att jag direkt från start hoppar upp på nästan 95% i puls och det håller inte någon längre sträcka..Men inte lätt att träna upp när man har ont heller... bah...
Så iväg till Mor och Far på lördagsmiddag och för att fira farsdag. Då mamma drar till thailand med sin väninna på söndagen. Låna hennes elektriska massageapparat med några typ tummar som man lägger benet i.... kändes bra...det onda som är kvar idag är nog från att de arbetade... ;-)
Så ut på krogen en sväng med polarna. Tog det lungt dock och väl ute drack jag bara vatten förutom shoten som polaren tvingade i mig. Träffade lite nya trevliga bekantskaper och såg folk lite annorlunda än vanligt...fan folk är ofta fulla som as och det spills om vartannat och gärna på mig... bahh...   Så hem sova lite och så var det söndag....
 
Hmms cykla lite med RC eller vänta och köra själv.... äh fan jag kör med RC så 09.00 stod jag på bron. 2 tappra tjejer och så en kille jag inte träffat förut på racer så det blev asfalt..  Och iväg körde vi...Kände av gårdagen...bah... Och tjejerna tryckte på och drog som fasiken. Jösses efter ca 2 mil fick jag släppa lite så efter det körde vi lite lugnare och jag lät helt bli att gå fram och dra...Bättre att jag avstår från att dra och hänger med än att de skall behöva vänta in mig... Något roligt som en av tjejerna sa var... Fan här behöver man juh inte vattenflaska alls bara att öppna munnen.... blä...Blev en bra runda på 4mil på ca 1.40... Sedan hem och tvätta alla kläder man såg juh ut som värsta skitgrisen...och inte kände man sig direkt bättre heller. 
 
Efter det så var det soffan för hela slanten... Typ hela dagen förutom när man gick och handlade och lagade mat.
 
Idag blir det simning tror jag ett distanspass.. 

Kommentarer

Postat av: Andreas Stenberg

Publicerad 2012-11-12 15:42:28

Tvingade och tvingade.... men jag bjuder så gärna på en shot. Vattnet såg lite torftigt ut. ;)

Svar: Hehe!
Henrik Ahlqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela