alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Gymcirkel och Simning

Publicerad 2012-11-01 10:02:20 i Allmänt,

Igår var det så dags för gymcirkeln igen. Har börjat fundera på om inte Pernilla fuskar med intervallerna för jag hinner många färre på varje övning när Lizette håller i viselpipan ;-)  När jag kom ner så stod Henke redan på löpbandet och tränade på sin nya löpteknik....Hela foten i och pendlade fram med foten tidigare än innan... Såg bra ut.... 
 
Var många på passet idag och även en del nya som kanske kommit på att även en triathlet behöver lite styrketräning också ;-)  Höjde en del av vikterna även idag. Har det tyngsta på ett par maskiner redan. Trevligt när fler övningar sällar sig till den skaran ;-)
 
Ont i benhinnan efter löpningen med de odämpade skorna... Fick ett tips om att varva dämpade skor med odämpade...och på så sätt nöta in det nya steget.
 
Efter träningen hem till flickvännen trodde jag men fick ett sms om att hon åkt på att åka in och jobba akut ett par timmar. Så hem för sig själv sitta och titta på nätet och så såg jag att American Flyers gick på c more action...tjoho...det var inte igår man såg den...Alla som varit cyklister har garanterat sett denna film med Kevin Costner.... Där han och hans bror skall ställa upp i en tuff cykeltävling i Rocky Mountains. Tävlingens namn är Hell of the west. Härliga vyer.... Har ni inte sett den så se den, funkar bra även för de som inte cyklar.
 
 
Kolla jag fick in en bild...  ;-)
 
Så upp i morse sov med både recovery tightsen och back on track skyddet... Nog fan kändes det lite bättre när jag vaknade imorse. Skyddet håller dessutom ihop det hela lite vilket är ganska skönt.
 
Simning....tragglade på det vanliga...andningen....nacken...och så knycka rätt med höften och bli så lååååång som möjligt i vattnet.  Sedan tog vår tränare och filmade oss en och en.. Och jag fick reda på vad som var bra och vad som var dåligt. Kände sedan att det började flyta lite bättre och bättre det är andningen som förstör allt men nu när den börjar rätta till sig så kommer mycket annat också. Bland annat skall jag få till det här med att blåsa ut luft genom näsan lite hela tiden istället för att dumpa all luft när jag är på väg upp för att hämta ny. Och sedan känner jag att när jag sträcker ut ordentligt så kommer jag längre... Så det känns bra... 
 
Tittade på vågen imorse den går sakta neråt men något jag både ser och känner är att det hela omfördelas otroligt i kroppen. Axelparti armar och ben växer och magen krymper...  Fasiken snart kan jag juh inte kalla mig barbapappa längre ;-) 
 
Nu väntar jag bara på kvällens cykelpass med Bea. I helgen sedan skall jag försöka springa lite igen. Skall försöka mig på en 4-5km. Längtar till att jag också kan ut och lördagslöpa med resten. Men innan jag fått upp dels hastigheten att hänga med och så orka med ett varv på nästan 12km i 5.50 tempo som är långsamma gruppen är nog ett tag kvar... 
 
Må så gott!
 
Barbapappa, ditt grund i farleden ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela