alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Gymcirkel och Simning igen!

Publicerad 2012-11-22 14:56:00 i Allmänt,

I onsdags så var det då dags att gymma lite igen. Lite styrketräning core är aldrig fel. Funderade på om jag skulle cykla lite hemma innan men så funderade jag så länge att det blev för ont on tid. Är en lite smågalen tjej på facebook som säger i att vi tävlar om vem som gör flest pass på en vecka så lite sporrad blir man ju. Men igår fick det räcka med ett pass. Har ju ett par dagar kvar innan veckan är slut. Jag ger mig aldrig....Så det så...
Iaf. gymcirkel var det ja... Kände mig ganska stark inför det så tänkte att jag hade max på kanske hälften av maskinerna så vore väl fasiken om jag inte skulle kunna grejja max på resten med var ju bara 2 snäpp upp. så vi körde och jag klarade av det men bicepsen var som väntat svårast...Är juh klen som en liten sill där... Så nu får jag väl bara försöka åka repsen på varje maskin under de 45sek som man skall köra... Sedan hem... glo på någon golffilm som hette the worlds greatest day tror jag det var någon disney historia.... Sedan i säng...på tok försent för att gå upp 05.30.
Men upp och studsa och iväg till simhallen. TEKNIK var det som alltid på torsdagar. Ja jo det är teknik de andra dagarna med men då har vi en tränare som jagar oss så vi gör rätt. Körde kasta ankar, ger en allt annat än grasiös simstil men den var effektiv,kapade ett par armtag på varje längd. Så även om det inte blev superlångt simmat så är jag nöjd iaf.  Nu sitter jag på kontoret och smågäspar lite känner mig helt slut och ändå så har jag ett cykelpass i kväll också. Undrans hur det går hemma i huset de håller på och drar in fjärrvärme där idag. så jösses vet hur det går...hela gatan var uppgrävd tidigare idag och hela tomten med. 
 
Ha det bra och ta hand om er därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela