alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Det går utför!

Publicerad 2012-11-26 13:13:55 i Allmänt,

Med mitt bloggande den sista tiden.... skärpning. Kanske kan jag skylla på alla passen jag gjorde i förra veckan 9st och 584min blev slutresultatet, Inte så dumt faktiskt och helt i linje med förväntningarna. 
 
Men åter till där förra bloggen slutade. Torsdag och cykelpass... Premiär för Offen...sätter sig på ledarcykeln och säger idag skall vi inte göra det så avancerat först 20min i ett tempo och belastning som ni orkar hela intervallen. Sedan lite vila och så 15min och så lite vila och så 10min. Och så kommer det en överraskning. Vilket vi trodde var att vi skulle svabba av efter oss...som vi alltid gör... Men hur som helst i slutet på passet så vart musiken lite kass så det blev lite reaktioner då stänger han bara av och säger...nu kör vi sista med mental träning utan musik då det är detta ni skall göra i 18mil....ja jooo tjena tänkte man då...  Sedan sista överraskningen då... 4x1min med kort vila...med en kadens så det bara går att få runt om man använder rundtramp.... Jag sov ovaggad i torsdags natt...
 
Fredagen bjöd först på sjukgymnasten som tittade på min vad...han trodde inte det var benhinna och inte på att det var stressfraktur utan bara en överansträngd muskel som behöver vila och stretching 3ggr/dag så det får det bli nu i 2veckor. Sedan skulle jag springa 3km dagen innan jag skulle tillbaka dit för checkup. Fan ta det om det inte blir bra......   Sedan på eftermiddagen blev det 40min styrketräning och core, planka dit och planka dit och så det där rackarns hjulet som man står på knä och rullar ut så långt man kan...och så tillbaka igen..lider fortfarande av träningsvärk i magen nu 3dagar senare... får aldrig träningsvärk av  magmaskinen på cirkelträningen. Så detta ger nog betydligt mer ;-) Efter det så bara upp på cykeln för att köra genomblödning och återhämtningspass 40min även där. Sedan vart det iväg på fest och så harrys efter det. Dricker fortfarande lite men betydligt restriktivare än innan. Alkoholen förstör visst delar av KOMMANDE träning men inte alls i den grad man tidigare trott. Dvs den förstör ingen träning som man redan har gjort.
 
Lördag då...upp och sätta sig på cykeln för ett långpass. tog faktiskt och körde på motionscykeln inne framför 2 filmer. Kändes lite tråkigt att cykla utomhus själv idag så det fick bli Prometheus och Men in black 3 som sällskap.
På kvällen sedan så blev det iväg till HenkeJ för lite bastu och samkväm innan man hamnade på harrys igen. Konstigt att man alltid hamnar där när man är singel men så gott som aldrig när man är i ett förhållande...Var ung. som vanligt inga större sensationer. 
Söndagen då....funderade på om jag skulle skjuta på vilodagen en dag och hänga med ut och cykla ett långpass till vid 9tiden men nja...jag somnade om så det blev en välbehövlig vilodag. Men nu är det ny vecka och nya tag. antingen långpass idag på cykeln och lite californiacation och senaste falk som kommit ut...kodnamn lisa eller cykel och simpass. Just för tillfället lutar det åt långpass på cykeln
 
Ja just det måste ha nya bromsklossar till cykeln. också då de gamla är helt slut....Kostade hela 15.90 på biltema till MTB'n. 
 
 
Sköt om er och simma lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela