alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Cykel och så lite cykel.

Publicerad 2012-11-03 20:58:00 i Allmänt,

I torsdags var det då dags för ett spinningpass med Bea. Började lite lungt men sedan vet jag inte riktigt vad som hände för alla började köra som fan. Tanken var att vi skulle ligga på 85,87 och 92% men i slutet så var jag på 101% och satte ny maxpuls... Var trött efter den timmen men försökte mig ändå på att springa men kände redan efter ett par hundra meter att det redan gjorde ont i benhinnan på ena benet så jag slutade.
Idag åkte jag ut och skulle köra mtb...var på stensö och tänkte köra lite småstigar det blev jäkligt tekniskt nog lite för tekniskt egentligen för hala stenar och hala rötter var kanske inte det optimala underlaget.
 
Köra över det här är lite knepigt!! Och detta var inte på långa vägar det värsta.
 
Och att köra i mtb skor kändes inte heller helt optimalt när det gick så sakta så skulle man nog haft vanliga skor höll på att hamna i ett par törnbuskar ett par gånger och trillade in i en enbusken en gång...och till råga på allt så fick jag punktering så rundan blev inte så lång fast ganska rolig
Utsikt från Vasa stenen.
 
Här cyklade barbapappa den 3/11 2012
 
Lite mörkt därborta....
 
Vad bilder jag fått till idag va ;-)
 
Trevlig lördagkväll på er. Imorgon blir det mer cykel...Har varit och köpt nytt däck och ny slang så nu blir det mer åka av ;-)
 
Må så gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela