alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Röntgen och tröga skidspår...

Publicerad 2012-12-17 14:06:43 i Allmänt,

Jaha röntegen i fredags alltså....Kom upp till o-hamn och hade gott om tid...så visar det sig där att de har dropintider... så bara man fått remiss från sin läkare är det bara att åka dit...så mycket för min inflirtning alltså.. ;-)
de tog sina bilder och så är det bara att vänta på svar. Inte känt något i benet sista dagarna men för det vågar jag inte börja belasta det. Får ägna mig åt alternativa discipliner så länge... 
 
Lördag...Vaknar upp tittar ut..grått och trist och tråkigt och blääääää plusgrader och regn... 
Funderar på vad jag skall köra istället för längdåkning... motionscykel...nää fan vad tråkigt.... 
Jag tar helt enkelt och snörar på mig skidskorna och tar och åker till nybro... Där snöade det istället och var iaf. på 0-an.... dvs ganska snårvallat och trögt... Åker...skall testa en ny slinga tänker jag som var spårad...men den visade sig bara vara spårad en liten bit resten var knepigt som fan att åka...och trött blev man, väldigt trött... ser inte direkt möjligheten att kunna köra långpass på skidor på ett tag när pulsen hela tiden ligger runt 85% ;-)
 
Till saken skall nog än medges att jag bar ett gäng pelletssäckar på axlarna i fredags så jag hade en jävla träningsvärk där samt att mitt gamla goa ryggskott återigen visat sitt fula tryne...bahh.. så det fick bli en runda på 53min istället för tänkta 2h. Söndag var ryggskottet lite sämre så det blev vila då med...
Och vädret ute är bara pisstrist... tö,halt,grått,blött,trist,disigt är ord som bäst beskriver vädret just nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela