alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Ironman Kalmar 2013

Publicerad 2012-12-06 11:21:31 i Allmänt,

Tagit det lite lungt denna vecka är faktiskt bara inne på mitt andra pass och det är ytterliggare ett simpass som jag gjorde i morse. Teknik som vanligt på torsdagar. Tekniken börjar så sakteliga falla på plats. LÅÅÅNG nacke skall det vara... Och LÅÅÅÅNGA armtag.... Fick till och med beröm på en längd av Carina..med orden va fasiken hände där... där satt juh allting som det skulle. 

Fått lite ont i deltoideus på vänster sida. Har haft det tidigare och då ville det fan aldrig ge med sig. Hände efter att jag kastade in ved. Så bäst att vara försiktig. Min kropp är ett måndagsexemplar men jag skall nog få fason på den. 

Känner ibland när man simmar att flytet riktigt kommer och man bara far fram i vattnet...Jäklar vilken känsla det är....

Ja just det fick för mig att skaffa mig ett par skidor igår när vädret är som det är. Så bort till Intersport där de körde det fula tricket att jag fick hjälp av en söt flicka ;-) ... åhh vad grejjer det visade sig att jag behövde. Men alltså ärligt vem fan lägger 2200kr på ett par stavar?? Någonstans får juh gränsen gå...men det blev skidor, skidskor (heter visst inte pjäxor längre), bindningar, stavar och så en valla box. Ja just det det blev ett medlemskap i Nybro ski så man vet att det finns spår att åka i också.  Skall hämta pryttlarna idag så till helgen så blir det nog ett skidpass. Om det inte blir ett redan på fredag. Idag så blir det inomhus cykel intervall och efter det skall jag springa 3km på löpband enl. sjukgymnasten som jag skall till imorgon... Undrar om han börjar bli trött på mig då jag kommer med nya krämpor varje gång.

Bara till att hoppas att det funkar att springa så jag kan börja med det ordentligt.

Ironman Kalmar 2013..... jösses känns fortfarande helt galet.

 

Ta hand om er därute. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela