alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Helvetes träningsvärk

Publicerad 2012-12-21 10:35:57 i Allmänt,

Körde juh ett ganska tufft pass skidor i onsdags och så simning i torsdags morse...Kände redan på simningen att kroppen inte riktigt återhämtat sig från skidorna.... Kände träningsvärken komma krypandes på tordagen och så fort jag satte mig på cykeln och började trampa på passet kände jag att det här blir riktigt riktigt jävla muppolido jobbigt... Offen körde först 15min sedan lite vila och så 15min till och så 10x1min och så 10x1min till Låter som ett ganska enkelt pass men lägg därtill att det skall vara mellan 70-90kadens och att jag åkte skidor kvällen innan med en medel%puls på 91% och max 97% i 1.22h....så kanske bilden börjar klarna lite... AJ!!!
Jag tänkte lite när jag satt där på cykeln med tung kadens att så här jävla trögt och ont  kommer det att kännnas kanske inte under cyklingen men väl under löpningen på Ironman. Men det går ju det med. 
Hem försöka slappna av.... lade mig i sängen för att sova....hela kroppen värkte så jag hade skitsvårt att somna... Men till sist gjorde jag det... Fy fan hade jag inte haft mina 2xu recovery så hade jag antagligen dött...
Nu sitter jag här å kontoret och har lite småpanik för att det här med att komma på julklappar är inte min starka sida.... 
Själv kommer jag att behöva nya kläder...har droppat en del i storlek på vissa ställen och omfördelat på andra...försökte rota i garderoben om jag hittade några i storlek 32w  men de senaste åren har jag haft 36 hela tiden verkar det som men fan köpa nya kläder när man är i ständig förkrympning känns inte det jävligt onödigt...Om en månad sitter väl även 32w som ett par hiphop baggy jeans.  Nog om mina klädproblem.
 
Puls % hur fan skall man beräkna det... Vissa räknar på pulsreservern och andra på hela pulsen hur fan vet man vem som räknar på vad? På tv för någon vecka sedan så en av skidåkar tjejerna att de tränade mycket på 65% men var det då på hela pulsen eller pulsreservern för det är juh milsvid skillnad därnere....  Nu snöar det igen....
 
Barbapappa,din snöflinga mitt i stor vida Internet

Kommentarer

Postat av: lina

Publicerad 2012-12-26 17:01:04

Jo riktigt trist väder men det gick faktiskt att skida på rätt bra i Nybro! :)

Svar: Jasså var det i nybro du var...Där var jag på julafton då var det ganska segt eftersom det rasade ner blötsnö från träden hela tiden som gjorde det jäkligt tungåkt... 1.5mil blev det då och mina ljumskar har inte återhämtat sig riktigt än ;-)
Henrik Ahlqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela