alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Hög som ett höghus!!!!!

Publicerad 2013-03-25 11:02:42 i Allmänt,

Av lycka!!! YES!!!!!! ;-) Men sakta i backarna..... Först lite träning....Cxworx pass i torsdags...Brände som vanligt men jag tog mig igenom hela utan att göra det lätt för mig. Sedan var det cykling på kvällen med RC..... Offen som ledare......... Blev som vanligt..."intevaller" 3x18min haj ja jo tjena....... .med 2min vila emellan och så 5st 2min med 1min vila emellan.... Fredagen körde jag först ett bodypumppass med efterföljande grit plyo..... Grit var nog inte superbra för mig då det var väl mycket hopp och studs och med mina vadproblem så kändes det...så det får vänta... Sedan på fredagen var jag hos Sportbiomekaniker Markus Stålbom http://www.bgmsanalys.se/ som tittade på min vad och han berättade vad jag gjorde för fel och hur jag skulle göra för att bli av med problemen.... Som löpcoachen på gymmet sa så pekar ena foten ut för mycket vilket gör att jag får för mycket belastning på insidan av vaden. Så in med foten med stretch och lite övningar för att få upp styrka för att få in den och sedan så var jag väldigt studsig i löpningen också vilket spädde på belastningen... Han fick ner studsigheten ganska lätt och vad enkelt det blev att springa.... Skall dock inte springa fortare än 6min/km då jag tappar tekniken iaf. till att börja med.... TJOHO nu känner jag att jag är på G...det är fasiken på tiden.... Övade att löpa en 35min med det nya att tänka på.....skall även börja och avsluta löppassen på löpbandet utan skor enl. rekommendation. Kan varmt rekommendera Markus löpskolning....Han åker runt och har kurser lite här och där. Lördag ville jag bara springa igen men fick lägga band på mig då jag var tvungen att placera en vilodag där.... Så i söndags blev det ett löppass. blev 55min på löpbandet...kändes enkelt och ingen smärta men man skall skynda långsamt så även att jag kunde fortsatt springa säkert lika lång tid till så blev det crosstrainern 25min istället....jag skall jag skall jag skall ta det sakta nu.....svårt...... Nu är våren iaf. på G även om det är lite artificiellt.... Uteserveringarna håller på att monteras upp så sakteliga här på torget....De skall visst stå färdiga till påsk.... Så till påsk kan man ta en öl utomhus på krögers.....om man vill ;-) Snart dags för ett lunchpass bodypump.... och ikväll blir det cross training med Jörgen Ohlsson.... misstänker att jag kommer få lite gliringar eftersom jajg inte varit på cross trainingpasset på ett tag... Löp lungt och släpp vårkänslorna fria ;-)

Kommentarer

Postat av: Carl-Magnus

Publicerad 2013-03-26 10:28:27

Teknik teknik, det kan man aldrig få för mycket av. Mssor av energi i inlägget, bra! Kör hårt!

Postat av: Lina

Publicerad 2013-03-26 20:58:00

yeeees härligt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela