alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Nu jäklar händer det grejjer!!

Publicerad 2013-02-04 11:36:32 i Allmänt,

I torsdags var det så ett cykelpass. Det blev mycket riktigt blytungt,,,, 5st 8min 2min vila mellan och så 5st 2min med 1min vila emellan. Efter det så så var man rätt slut.....   Fick prova en "powerbar" som Matte gjort. russin havregryn, honung och så lite nescafe. Jävligt goda....nu är jag juh lite anti raffinerade kolhydrater men fan denna var så god så jag får väl vika mig lite ;-)    
Fredag var det vilodag... Kändes skönt efter veckan.  
Lördag blev det skidor 2mil i isiga sönderkörda spår...snabba som fan var de och jag gjorde min bästa kilometertid någonsin på 3.36min/km  och ett gäng hade jag på runt 4min... Men det känns i benen idag måndag....insida lår......
I lördags köpte jag mig även en ny cykel...så jäkla snabb är den ;- Hon heter Bettan och är en cervelo P3 här är en bild på henne
 
Nu skall jag bara skaffa mig ett par snabbare hjul och så funderar jag på vilka pedaler jag skall köra med... Funderar lite på Look Keo aero....  Vikten har den någon betydelse iomed att pedalerna rör sig runt runt hela tiden eller kan man räkna bort det då de är i jämvikt? Eller är det bara den vanliga vikten som spelar roll här?
 
Hjulen jag funderar på just nu är ett par planet x 82/101....
 
Söndagen då bjöd på ett underbart väder. lite kallt till en början men när solen höjde sig så värmde det ordentligt.  4mil MTB på 1.50  Blev rejält jobbigt faktiskt..Låg på rulle så gott som hela tiden känner att man har en del kvar att önska vad det gäller styrka jämför med andra som kört flera år. 
Söndags kväll ägnade jag åt att köra ordentligt med tens. somnade faktiskt i soffan med tensmaskinen igång på högsta så benet hoppade lite och ändå lyckades jag somna....
 
Måndag. Idag har jag först varit på akupunktur. Sjukgymnaste satte 7nålar och sedan blev det lite massage efter det.  han berättade även att han kollat med en annan ang. stressfraktur som bekräftade att om det inte synts på röntgen efter 4v så är det ingen stressfraktur så då behövs ingen skint. eller hur det nu stavas. 
Efter det så blev det Nordic Club och Pelle Ström som fick besök så nu har jag införskaffat mig ett gymkort 
 
Varit i valet och kvalet hela tiden vad jag skall ha...alla gym har sina fördelar. Actic har simhallen som jag kan behöva ibland.  Malkars har närheten till hemmet samt att det känner jag redan till.  Friskis är lite billigare.... har dock aldrig varit där så jag sett det... Men Nordic vann för det kändes lite hemtrevligare på något sätt....  Nu är det förstås flera som tycker jag valt fel och en del som tycker jag valt rätt...Må så vara.... men nu har jag valt iaf.  Sedan var det väldigt fram och tillbaka om jag behövde gym överhuvudtaget... Men ibland känner man för att göra annat än det jag gör idag... Man kanske inte alltid vill löpa,simma,cykla, åka skidor cirkelträna utan ibland vill man göra något annat också ;-) 
 
Nu skall jag strax iväg på mitt första Bodypump pass någonsin...man måste juh testa lite olika saker i början så man vet vad man gillar. ;-)
 
Ha det bäst!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2013-02-07 19:46:18

wow wow wow wow vilken cykelkärlek! SÅ FIN! Du kommer rocka på den i sommar!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela