alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Bodypump, simning och ja dra på trissor Yoga!!

Publicerad 2013-02-05 11:37:29 i Allmänt,

Nej inte yogi bear!!!!!
 
Bp alltså.... aldrig varit på ett pass i på något gym i hela mitt liv så det var lite nervöst. Men inga problem alla var så snälla och trevliga och hjälpsamma. Lunch BP gick hur bra som helst... men visst känns det i ett par kroppsdelar idag som inte brukar tränas.... bröst och sätesmuskler har givit sig till känna... Men annars är det faktiskt inte så farligt... alla övningar löste jag. 
 
Sedan i morse blev det simning. seg i bland annat triceps som fick jobba bra både i lördags på skidorna och i måndags på bp passet. Tog mig igenom simningen också.
Sedan iväg på...ja hör och häpna...yoga... olika positioner och trassla in armar och ben i varandra och BALANSERA ... tjena...fast det gick det med... kanske inte direkt var bäst i klassen. men jag tog mig igenom det passet också utan att dö.... eller att trilla ihop ;-) Yoga blir det fler gånger...
 
Alla på Nordic är jäkligt trevliga måste jag säga, instruktörer som medlemmar, folk hälsar och pratar med varandra till höger och vänster,säger godmorgon när de kommer in i omklädningsrummet. Väldigt trevlig och familjär stämning känns riktigt bra... 
 
 
 Nu blir det snart lunch cxworkx...  Frågan är om det är bra eller dåligt att det bara ligger 50m från kontoret.... Jag skall ju jobba också.  ;-)
 
Här är förresten en bild från söndagens cykling ute. notera det underbara vädret... och snyggingen med hjälm förstås!  ;-)
 
Ha det bäst,,,,
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela