alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Löpning!! Tjoho!!!!

Publicerad 2013-04-03 15:18:09 i Allmänt,

Japps så känns det exakt...dessutom så är jag kär vilket gör saker och ting extra tjohoiga!!! Och som tur är så är hon kär i mig med ;-) .... Vi hade en romantisk 1månaders kväll igår med mat och vin...jag drack dock alkoholfri öl... Men hur som helst träning.... Har juh inte skrivit sedan förra måndagen... Tisdagen blev det simning och jösses kommer juh inte ihåg...får ta funbeat kalendern till hjälp...ja just det så var det jag...som vanligt simning cxworx vad det gäller coreträningen så fattar jag inte att träningvärken aldrig riktigt går över.. visst jag tränar ju magen nästan varje dag men ändå....det borde väl släppa någon gång så man inte alltid känner när man börjar corepasset..ja just det där är den ja...och musklerna börjar tjura med en gång ;-) Sedan blev det spinning på Nordic... Nu när löpningen funkar igen så får jag ju ta och stryka ett gäng olika pass inte för att jag vill men för att jag måste funkar inte med flera olika konditionspass samma dag så tyvärr får crosstrainingen strykas tråkigt men man kan inte vara med på allt och nu måste jag fokusera på simning cykling och löpning och just nu mest löpning. Onsdagen blev det bodybalance ett jäkligt bra pass för mig med noll i balans samt sträcka ut muskler jag har en del som är väldigt korta ;-) Sedan på onsdagen så blev det löpning på band 55min och 8.55km innan gymcirkeln på Malkars. Kändes fortfarande bra i benet... Torsdagen Vilade jag och så även fredagen då jag kände mig sliten... I Lördags så sprang jag 70min med ett tempo på 5.50/km kändes bra som fan och var ju knappt tröttt efteråt... Så i söndags var det iväg på påskfirande så ingen träning då heller och på måndagen lyckades jag trycka in ett löppass innan vi skulle iväg till växjö Då satte jag löpbandet på 5.27/km.....Ökade det de sista kilometrarna till 5/km. och sprang sista kilometern utan skor för att få in löpsteget...kändes fortfarande kanon... Firade med att beställa lite nya träningsgrejjor...så ett par tävlingslöparskor kommer...behöver inte så kraftig dämpning i hälen med nya löpsteget så onödigt att släpa runt på den vikten...räknade ut att det skulle bli att man flyttade runt på totalt 4.5ton under en mara....det är 4.5ton jag GÄRNA är utan ;-) Tisdagen så blev det simning..många påsklediga... så vi var 2st per bana.... emot 3 eller 4 som det brukar vara... när stockholmarna skriver i sina bloggar hur många de är så känns det helt galet.... ;-) Sedan blev det cxworx och avslutning spinning med en ny instruktör...minns inte vad hon hette dock...men hon var bra....;-) Onsdag: Så har vi kört bodybalance idag...nytt pass med en del riktigt jävla krångliga positioner...jösses.. kommer aldrig gå men va fan skam den som ger sig... ;-) Det som väntar är löpning...och ev. gymcirkel...jobbar lite sent idag så jag får se vad som hinns med.... Löp lungt och nu är våren snart här på RIKTIGT!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela