alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Bättre och bättre!!!

Publicerad 2013-04-23 11:37:00 i Allmänt,

På att skriva blogg men de där bilderna alyser lite väl mycket med sin frånvaro trots att jag tänker att nu skall jag ta en bild eller så så blir det liksom inte av... Eländes elände.... ;-) Igår iaf. så blev det ett tungt bodypumppass.... Sedan prova lite kläder med RC triathlon och efter det skulle jag ta ett litet lungt löppass...men när man springer där så far något i en och man tänker om jag skulle springa längre än innan.... Så byggs det upp...och man får bromsa sig så gott det går för att inte överanstränga sig. Hur som helst flöt på bra lite svårt att hålla takten då batteriet började ta slut i klockan så den vibrerade inte som den skulle när takten blev för låg och hastigheten är svår att hålla när man är själv....eller så var det för att jag sprang 14km i lördags...vem vet...efter 8.7km där klockan....BAH snabbt starta telefonen så jag har något hum om vad jag gör iaf. springer vidare...får kilometerangivelser vid varje kilometer så det blir ännu svårare att hålla hastigheten och takten... Kämpar på och avslutar iaf. med 17km gjorda på en tid som väl är ok....men inte mer...Kunde sprungit längre men känner att jag vågar inte riktigt...vilket nog är smart...från 14 till 17 på 2 dagar är för mycket bara det...Men nöjd av att klarat av att springa så långt....Väl hemma....känner mig otroligt stel i ben och allt....hämta ut mina nya Reebok skor..jäklar de kommer bita ordentligt på underlaget på gymmet när jag gör plankan till skillnad från de andra jag har som bara glider..De skall värmas med hårfön???? Vilken kille som är rakad har en hårfön???? Får helt enkelt plocka fram värmepistolen och vara lite försiktig ;-) För värmepistol har killar som är rakade!!!! ;-) Imorse blev det sedan simning...kände mig seg från gårdagen...då benen värkt en del under natten...Men efter ett par längder släppte även det... Nu sitter jag och skall strax göra ett corepass och senare ikväll blir det intervall cykling... jag SKA bli snabbare och STARKARE...och tvättbrädan SKA fram...till skillnad från den industritorktumlaren jag har idag ;-) Lyxfällan ringde. Nej det handlar inte om mig eller joo de skulle göra ett program om en person som ägde en tomt i djupaste Småland och hade lite frågor...vi får väl se... Den av mina anställda vägrar ställa upp i TV men mediakåt som man är ställer man juh alltid upp..;-) var juh flera månader jag var på tv senast ;-) Då var det ett litet rött hus som var mest visat av alla... Här har ni det klippet: http://www.svtplay.se/klipp/959218/rod-stuga-drar-mest-pa-natet Och ja just, det Krokodil äter kobra....så det så!!!! ;-) Nu jobba vidare....

Kommentarer

Postat av: Nick

Publicerad 2013-04-23 13:33:29

Grattis till dina lopnings framgangar. Oka dock max distansen med 10% i veckan sa du inte skadar dig. Du har ju annu gott om tid (aa lange du inte skadar dig).

Svar: Jo jag vet... kunde bara inte låta bli....
Henrik Ahlqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela