alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Simning...Känner mig som en fisk.... ;-)

Publicerad 2012-10-30 08:55:52 i Allmänt,

Tjoho! Fan jag kan juh simma en lite längre sträcka också... Förra veckan var jag nöjd med att jag orkade simma 500m i ett svep då vet jag att jag orkar mini tri distansen så då är det bara hastigheten vi skall slipa på...och framförallt tekniken. Idag kände jag för att försöka simma lite längre så jag hoppade alla olika intevaller till höger och vänster vi fått tilldelade. De flesta andra jag simmar med har ju redan gjort en Ironman så där är det nog betydligt viktigare med intervaller. Jag tänkte att bättre att försöka fokusera på andning och teknik än alla dessa intervaller just nu. sagt och gjort...körde 150m uppvärmning sedan var jag trött...Va fan skall jag verkligen vara såhär trött efter uppvärmningen...Vila lite tänkte det är alltid samma visa i början är man så trött att man inte vet vad man heter och sedan rätt vad det är så släpper allt sådant så kan man bara paddla,springa,cykla på.....Sagt och gjort började simma...kände att mer än 500m skall det bli iaf. Vilket det också blev...men andningen är inte riktigt bra.....jag får helt enkelt inte tillräckligt med luft för 3takt så musklerna bli som sirap när de inte syresätts tillräckligt...en fördel är juh att hemoglobinet då ökar lite som höghöjdsträning men ändå.... Så började köra 2takt men då får jag inte riktigt utsträck mellan armtagen....Men 2takten funkade bra...bara pinnade på...efter ett tag tänkte jag att fan vi kör tvåtakt åt ena hållet och 3takt och andra....Jamensedärja...kanon får lite rätt utsträck med knycken från höften och ändå tillräckligt med luft... Började närma mig 1000m..... Hmms....sluta eller simma vidare...Äsch jag simmar lite till och så höll det på sedan började jag närmade mig 1500m och kände att jag löser juh att simma 2000m men nja jag får nog ge mig här vill juh ha några distanser att slå senare också  från 500-1500 på en vecka är ingen liten ökning och man vill juh inte dra på sig muskelsträckning även här....räcker med den jäveln i vaden som vägrar ge sig.
Ja just det var och köpte mig ett par recovery tights igår också.  Fy fabian vad bra jag skall bli nu i dem ;-) Flickvännen bara skakade på huvudet....och tyckte att jag var helt knäpp....
 
Ikväll tror jag att jag skall ut och försöka mig på att fusklöpa dett par kilometer...Markus Stålbom sa att rätt träning är alltid bra...lite ont får det göra...börjar det göra mycket ont avbryt omedelbart.. Så jag kör på den devisen..Det blir ingen lång runda utan man får smygstarta lite med en 2-3km nu... och sedan skall man öka med 10% per vecka...hallå??? Då kommer jag juh inte vara uppe på en maraton distans innan jag fyllt 75?? Får nog bli lite mer i början men som sagt benen får bestämma takten... Nu skall jag jobba lite och fundera på vilken förbannade trainer jag skall köpa...den utgående tacx fortius med motorbroms eller den nya i-vortex med electro broms...jag har velat fram och tillbaka hur länge som helst och igår när jag hade bestämt mig för fortiusen igen så var den förstås slut och nu velar jag igen.....Åhh dessa val....
 
Ta hand om er därute....och framför allt....Håll ordning på era släp på Ölandsbron när det blåser....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela