alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Simning simning....

Publicerad 2012-10-23 09:42:54 i Allmänt,

Trött! Är ett bra ord för att beskriva mig just nu...väldigt trött...  Simmade igår kväll 20.30 i bassängen. Med ett pass skrivet av tränare. Men jag kände att jag behövde lite mer distans då det tidigare på alla pass vara blir en 100m crawl sammanhängande som max sedan står jag vid kanten och pustar. Måste ju veta att jag kan simma sträckan som jag skall till sommaren också. Mini/Sprint. Så jag tog och simmade lite i min egen värld. Försökte få vissa tekniker att sitta som jag är lite dålig på...huvudet rakt ner i vattnet. Vill hela tiden titta frammåt....kanske beror på att jag är så nyfiken på allt ;-) Samt min andning som börjar sitta bättre blås ut under vattnet..andas in ÖVER vattnet.,.3 armtag och så samma procedur igen. svårare än det låter men börjar funka bättre och bättre..Försökte mig på lite volvändningar där är det väldigt viktigt attt ha rätt på andningen annars är risken stor att det är slut på luft rätt i från skjutet. Men de gick hyfs. Skulle simma 400m i ett sträck hade jag tänkt då mini tri är 386m sedan visade det sig att jag tagit fel på 2 längder så det bara blev 350m... suck...Så det var bara att ta och simma igen och denna gången kom jag 500m så det artar sig även om det är långt kvar tills jag når tidsgränsen för simningen.
 
Sedan hem och sova direkt...eller direkt och direkt det är lite svårt att somna när endorfinerna hoppar runt...Men det gick.  Uppstigning 05.30  och så i bassängen 05.55 simma igen. idag körde jag passet tränaren skrivit. men fy fasiken vad tungt det var med bara 8timmars vila emellan. Får nog byta ut ett simpass emot något annat. hmms..får juh inte springa en....men tänkte tjuvfuska lite efter gymcirkeln på onsdag och försöka mig på 2km och så även 2km efter cyklingen på torsdag. När jag är uppvärmd så känns benet inte alls eller iaf. väldigt lite...
Får fortsätta med mina tåhävningar hur som haver. 
 
Nähä dags att jobba lite.  
 
Ha det så gott så länge! Så hörs vi på onsdag eller torsdag morgon efter cirkeln.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela