alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Nu samlar vi kraft för detta logginlägg ;-)

Publicerad 2012-11-17 17:21:43 i Allmänt,

Då skall vi se. I torsdags så började jag med att testspringa 1km på löpbandet...nähä det gick inte... satte mig på en cykel istället och började cykla så smått. Pratade lite med Jörgen som satte sig jämte och han berättade att jag kunde va en stor muskel som heter soleus som knappt syns och som är lite knepig att komma åt men han sa bara massera så kanske det löser sig samt att skulle få låna ett liniment som skulle vara bra som heter BENGAY .. Så det blev en 70min cykel med intervaller. 85% 90% fram och tillbaka....
 
Fredag....så körde jag lite gym hemma och sedan så blev det ett återhämtningspass på cykeln på 40minuter. Framför serien the killing. 
 
Lördag. Tänkte ta ett lungt pass men så skulle Brovell ut klockan 08.00  uhh så tidigt men fan tänkte jag jag hänger på.   Så upp i ottan och så till cykelbron 4pers med mig blev vi det som var skitsnackstempo för dem var tung intervalltempo för mig... fick slita som ett djur tills jag tillslut efter en timme fick ge upp och fråga om hur fan jag hittar ut ur den där skogen. Kände att jag inte var tillräckligt stark för att hänga med och i skogen har man inte så mycket nytta av att ligga på rulle heller. Och att låta dem ligga och vänta på mig kändes inte heller bra. Så de fick fortsätta i sitt mördartempo och jag tänkte först bara köra hem
lång raksträcka!!!
 
men sedan repade jag mig körde upp till soptippen som förrförra veckan och därifrån skulle jag hitta en annan stig ner.. hittade en började sakta rulla ner och vips så slutar stigfan...tvärstopp och hinner inte få ur skorna ur pedalerna så jag trillar förstås neråt i backen...haha...måste nog sett jävligt roligt ut...
bild innan vurpan
 
Började köra på lite stigar och så och funderade på hur långt jag skulle köra. Körde runt på tegelviken lite och så stensö och så tänkte jag ähh fan jag kör väl bort till svinö också så får jag mina 3timmar jag hade planerat från första början.  Körde förbi simstarten för Ironman. Kunde inte låta bli att ta ett kort.
 
Och så vidare mot svinö... där var jäkligt kul att köra på de små stigarna ja tills detta hinder dök upp
 
 
bara att bära cykeln över och cykla vidare,,,som tur väl var den på andra sidan inte riktigt lika knepig att ta sig över... runt en liten stig på svinö och sedan hem... stannade klockan på 3.03 och 5.5mil. Bra runda och jag var riktigt jävla trött efter den. Imorgon blir det vilodag. Benen kommer att behöva det samt att jag känner av ordentlig träningsverk i vissa muskler efter gårdagens styrketräning. 
 
Ha det så bra så länge det skall jag ha! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela