alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Helvetes jävlar skit och fan och hans moster...

Publicerad 2012-12-07 10:58:56 i Allmänt,

Cyklade igår kväll gick hur bra som helst. 20min 2min vila. 15min 1min vila sedan 12x1min 30sek vila mellan varje. Vi åkte på en extra för varje cykel som var ledig och dagen till ära hade de ställt in 8 extra cyklar ;-)
Sjukgymnasten hade sagt att jag skulle springa 3km inför mötet imorgon fredag så direkt efter cyklingen byte av skor och så upp på löpbandet. Kände med en gång skoskaven komma och så gjorde det förstås ont i benet på den där förbaskade punkten.2km blev det. Gjorde lika ont 1steget som sista steget och efteråt gjorde det inte ont.
 
Så imorse var jag hos sjukgymnasten. Ut och prova och spring ...glädje...sedan känner han vidare....går och hämtar en bok...börjar läsa högt...och allt stämmer....stressfraktur... ameh va fan.... Så nu skall jag provspringa imorgon och blir det sedan inte bättre sedan så får det bli en utredning om stressfraktur... Och är det då stressfraktur så kan jag nog ge upp tankarna på Ironman... Så Idrottskliniken i Växjö som nästa anhalt Onsdag klockan 13.00. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela