alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Gymcirkel och Simning

Publicerad 2012-10-18 10:59:52 i Allmänt,

Igår kväll var det gymcirkel som vanligt på Malkars. Mycket folk bra tempo och jobbigt som fasiken. Efter så provade jag mitt skadade muskelfäste lite genom att springa 1km och jag tror inte att det blev sämre utav det.
Sedan hem slöa framför TVn och förfasas som alla andra över Parken Zoo...blä... Finns inte en chans att parkchef och VD kan få vara kvar efter detta. 
 
Imorse var det simning igen. 5.30 Ringde klockeländet.....06.00 i bassängen. Alltid lika spännande att försöka tyda alla olika förkortningar som står på tavlan....som tex....5t, rot, rat, trr, f3, a2 för att nämna några  vill ni veta vad de betyder?  
 
5t är 5takt dvs andning på vart 5e armtag. 
rot är rotering med överkroppen från sida till sida vid bara benspark
rat är räkna armtag på en basänglängd
f3 är snabb ganska snabb fart finns f1-f4
a2 är för att röra till det även det fart.... finns a1-a4
 
 
Tada det var det hela... 
 
Efter uppvärming och lite rot och rat så vart det voltvändningar. Var faktiskt inte supersvårt....men för att bemästra tekniken ordentligt så lär det juh få bli mycket träning som vanligt.... Men på sätt och vi sär det ett jäkla skit...nu när man kan dem så finns det juh inte en möjlighet att tjuvvila... ;-)
 
Men jag kan säga att det kändes ordentligt i både arm och benmuskler idag efter gårdagens pass. och som vanligt ons-tors så är det de helvetiska 25timmarna... dvs 3pass på 25timmar. ons 19.05 gymcirkel. tors 06.00 simning och tors 20.15 spinning. Undrans vem det är idag. tror inte det är Henke med sina jävulska 4x8min intervaller. Då han skall springa Växjö maraton på lördag tillsammans med en massa andra RC'are. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela