alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Helvetes skit!

Publicerad 2012-11-15 10:30:03 i Allmänt,

Glömde ställa klockan imorse så jag missade teknikpasset i simhallen. Hela dagen är förstörd.... Får trösta mig med att det är cykling ikväll. 
 
Efter anmälan till Ironman känns det nu som lite skräckblandad förtjusning.. Inser att detta kommer att bli betydligt värre tränad än att göra mini tri otränad som jag gjorde förra året. Men är inte direkt orolig för varken simning eller cykling det kommer jag att lösa (ja i simningen så känns inte starten med sparkar slag och annat så uppfriskande men annars...Jag har ju gåt från 50m crawl till 2000m på 1.5månader) Utan det jag är nervös för är löpningen... Måste få ordning på den NU och för det så måste jag bli av med mina jävla problem med benen.
 
Nog om detta igår i  tisdags införskaffade jag mig en motionscykel som jag tänkte använda till att nöta timmar med på LSD pass monterade ihop den. Var bara en billig historia från biltema så man får lite vad man betalar för men biltema brukar ha hyfsade grejjer men hmms ibland undrar man. Nackdelar är att den går bara att använda till lsdpass då man får köra på maxmotstånd men jag har varit och skruvat lite så jag tror jag har fått till lite mer motstånd. Men det största problemet är att de som tillverkat den inte tänk och biltema som handlat in den har heller inte tänkt...sadelstolpen är för kort så är man över 180cm så funkar det inte...Så jag är lite på gränsen som är 182cm. 
 
Ställde upp den i biorummet jämte biofåtöljerna satte igång en johan falk film och började trampa...och trampade och trampade igenom hela filmen....1.5timmar blev det och man märker att när spänningen stiger i filmen så börjar man aoutomatiskt trampa snabbare..så det kommer inte att bli några romantiska komedier eller dramor på den cykeln ;-)   Kände av fram knät emot slutet annars hade jag nog kört en film till. Helt galet är det inte det ena så är det det andra...nu är problemen... på ena benet gubbvad, och knäppningar i knät vid böjning. och på andra benet så har jag ont i vadmuskeln alternativt benhinnan p åen specifik punkt känns som att när ett problem börjar lösa sig så kommer nästa... Säger som Johan Falk... - VA FAAN - 
 
Igår kväll var det så dags för gymcirkel. Såg i pärmen att jag var den som faktiskt varit flitigast sedan höststarten. ;-) Ökade på en del maskiner och ligger nu på antingen max eller 2 snäpp under på samtliga maskiner tror max är 12 så 12 och 10 i belastning. Tänkte jag skulle vara så duktig att jag maxade samtliga maskiner innan årsskiftet ;-)
 
Sedan efter det hem och se ytterliggare en Johan Falk, dock utan cykel 
 
Nähä nu får jag jobba lite
 
Kram på er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela