alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Ballefjongberga också!

Publicerad 2012-11-19 11:06:55 i Allmänt,

Jaha vilodag igår...Kände att benen faktiskt behövde det. Har nu även fått ett knä som smärtar ja jomen tjena vilket jävla måndagsexemplar man är... Soleus känns fortfarande fast på ett annat sätt mer som ett blåmärke fast det inte syns.Innan var det mer en ilande smärta på på en punkt. Kan jag ha masserat med den där massagemaskinen för mycket kanske. Ja den åker jag på att laga föresten då sladdeländet hamnade i kläm under bästaste biofåtöljen däromdagen så först rök maskinen och sedan säkringen det blev så att säga natter i stora delar av huset.... får kanske nedgradera bästaste biofåtöljen till bara braiga nu... Var ju min mammas pryl så det får nog bli en ordentlig lagning och inte en alá Henrik som innebär rätt mycket klipp och klistra och tejp. Då blir min far som är el besiktningsman inte helt nöjd vet jag när jag återlämnar den. 
Vaknade upp imorse med nya spännande krämpor...fast inte i benen denna gången utan ont som fan i halsen så jag knappt kunde svälja och någon förb.... (usch vad jag svär) sträckning i ryggen. Där får man för man vilar lixom. Ffunderar på om Doris varit för kelsjuk då jag vaknade upp på andra sidan sängen med massa katthår i munnen och hon låg och vräkte sig på min planhalva.  Ja alltså Doris är en av mina katter så ingen tror något annat... jag är nämligen svensk mästare på att bli missförstådd i text. Även sista meningen inser jag ger upphov till misstolkningar om man vill och även den innan med.,... Men det får vara så.
 
Visste ni att denna blogg egentligen handlar om huruvida etruskerna uppkom i italien eller invandrade dit. ;-)
(skojjar bara!!!)   Idag är jag nog mer knäpp än vanligt.
 
Hur som haver så är halsontet nästan borta samt ryggontet betydligt mindre. Jo föresten så har jag fortfarande träningsvärk i magen sedan styrkepasset i fredags.
Ikväll så skall jag ut och försökta stappla runt på lite löpning sedan är frågan om jag skall ta simpasset idag eller imorgon bitti. svåra val så här en måndag förmiddag. Nähä nu får jag jobba lite och inte sitta här och skriva smörja.
 
 

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-11-19 11:19:38

En vän till mig (alltså i n t e jag) började träna inför Stockholm maraton, hon gick all in precis som du och började blogga om detta. Det var mycket kul att följa hennes träningsframgångar men i takt med ökade krämpor så liksom utvecklades bloggen mer och mer till att handla om bakning och hushållspyssel. Undrar vad din blogg kommer handla om... ;)

Svar: Cilla nu skall du inte vara sådan. Min handlar juh klart och tydligt om etruskerna ;-) Eventuell så kommer filisteerna att gästspela också ,fast enligt bibeln så blev det folkslaget helt ihjälslagna flertalet gånger (hur nu det går till??) Så jag vet inte ;-)
Henrik Ahlqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela