alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

T som i Tokvurpa och träning!!

Publicerad 2012-12-20 14:55:43 i Allmänt,

Visste väl att tokvurpa skulle dra till sig läsare men nu skall vi inte gå händelserna i förväg... 
 
Onsdag vilket normalt sett innebär gymcirkel men den har juluppehåll så därför testar vi väl med att springa lite kort....väldigt kort här skall fan inte överbelastas något... 
Har provat att hoppa lite på det onda benet innan utan att det känts något så på med kläderna packa ihop det som skall med till skidåkningen efteråt... och så i med hörlurarna...  Hade innan bestämt mig för att bara springa 1km så så får det helt enkelt bli...sprang sakta...det var hyfsat halt på sina ställen och jag har inte införskaffat mig några broddar än... efter ca 200-300m kände jag av lite i vaden...inte mycket...men lite...kanske var mest för att man kände efter noga där... Men sprang iaf. sedan i väg til svartbäcksmåla...jävlar vad fort det gick utför...och bakhalt uppför.... jobbigt...i den längsta utförslöpan så mitt i så var spåret borta en bit och där det var lite extra halt så där lyckades jag juh korsa skidorna...insåg att det här blir inte bra innan jag flyger i backen.... Resten av skidåkningen funkade kanon....gick bra på alla sätt och pulsen hölls i rätt zon... 
 
Sedan imorse var det då dags för simning igen... intervaller...intervaller...i alla dess former...ca 1.5km blev det. med och utan snorkel.  
 
Har beställt en del julklappar till mig själv från England. kompressionskläder i alla dess former ;-) och lite annat smått och gott. 
Ikväll är det cykling intervaller....Offen har utlovat kvarsittning...spännande.... 
 
Och om vi mot all förmodan inte skulle höras innan. God Jul!!
 
Barbapappa, din grynna i farleden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela