alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Ont i rumpan!!

Publicerad 2012-12-10 11:29:38 i Allmänt,

Så hgar jag då hämtat min ubersnabba skidor...För snabba för mitt eget bästa...jösses... I fredags var jag ute och provåkte. Tjena mittbena...  Tog spåret på värsnäs då jag ville ha så lite folk som såg mig som möjligt då jag numera är som barbapappa och bambi på samma gång.... Gick dock ganska bra...ganska bakhalt (dåligt vallat) men fram tog jag mig....sakta...sakta.... det skall gå betydligt fortare än att springa har jag hört men mja...dit är det nog ett tag.... lite gör det juh till att det tar lite tid när man trillar... men 3.5km blev det hade tagit på mig 3par strumpor för att inte frysa dock så blev det för trångt i skorna så tårna inte kunde röra sig så de blev kalla pga det istället...
På fredagskvällen så var jag och en polare ute på harrys i Kalmar men herregud dessajulbord gör folk so lobotomerade att jag kom på uttrycket att harrys var som hela nybro på amfetamin. Blä... gick hem i god tid innan stängning då jag fick nog....
Så i lördags skulle vi åka til lsvartbäcksmåla och åka men det snöade om vartannat så vi sköt på det till söndagen och jag äntrade motionscykeln i biorummet istället och såg en film som hette safe. 2timmar blev det på cykeln. Och så ta det lugnt..
Så i söndags bar det av till svartbäcksmåla utanför nybro.... kom dit sent då polaren skulle sova eftersom han skulle jobba natt... I svartbäcksmåla var det betydligt mer backar än i Kalmar... och de hade kört en massa konstsnö som var isig som fan på ytan ...dvs inte bra för bambi...  Och branta nedförsbackar...fick slänga mig ett antal gånger och trillade ofrivilligt ett antal..bland annat i en smärre vak som blivit efter snökanonen.  Just där..precis där skulle jag sätta arslet i....även om jag for upp ganska kvickt så var jag våt...väldigt våt...
9km blev det iaf. och för att vara 2gången på säkert 30år så tycker jag att jag var förhållandevis duktig... men mina sätesmuskler värker lite idag...vet inte om det är för jag trillade för mycket eller om jag har träningsvärk...
Drygt 400 minuters träning fick jag ihop denna veckan som skulle vara en återhämtningsvecka.....hmms...
 
My name is bambi.....Henrik Bambi... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela