alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Intervallpasset från helvetet!

Publicerad 2012-12-14 09:48:06 i Allmänt,

Men först det som har varit innan...
Röntgen....Är juh ibland lite förträffligt bra....Var juh hos läkaren i tisdags eftermiddag. på onsdagen hade jag en remiss till röntgen i brevlådan så på fredag skall jag röntgas. Ibland blir man bara så jävla impad av hur fort det egentligen kan gå....
 
Körde gymcirkeln i onsdags...tog det lite lugnare än vanligt och axeln var lite bättre....Har fått lite övningar för rotatorcuffen. Var sista gymcirkeln för iår men vi har tiden kvar så kanske blir det lite träning då iaf. Cikeln rullade på som vanligt inget större sensationell händelse.... Bastade lite så hem och sova. Simträning i torsdag morse...05.30 ringer klockan..Upp och studsa...i bassängen innan 06.00 så teknikintervaller. Kändes trögt,,,,Men flöt på....fick de vanliga instruktionerna... Eller fan det fick jag inte alls...hon sa inget om min nacke bara om mina korta armtag....Men själv så märker man tydligt att sakta men säkert så sjunker antalet armtag man använder per längd...Så uppenbarligen har hon rätt...Hon sa att det var vackra rörelser som inte plaskar alls men inte så effektiva.... Vadå kan man inte både vara snygg och effektiv ;-)
 
Och så kommer vi då till intervallus passus från helvetet,,,, Det här bestod det av:
Först 7min på 85% av maxpuls sedan var det vila trodde jag...näha då var det 7min till på 87% sedan var det 4min på 88% och slutligen 3min på 90% där hon sista minuten pressade upp oss till 94% AJ det kändes i musklerna...sedan var det lite vila. Sedan körde vi med 3x1min på 90% för att avsluta med 6x20x10sek startar stillastående med motstånd så du inte får runt trampan om du inte drar med andra foten. Phu!!! Känns i benen idag...   
 
Men det är gårdagens grejjer...idag skall jag röntgas.... så det så.... och idag är det fredag och nu är det snart helg och och och .....I helgen blir det nog lite fokus på längdskidåkning....Kanske ett cykelpass också.,..Men då måste jag juh orka byta till dubbdäck på cykeln...och nästa vecka skall det ev. börja töa hmms...
 
Over and out!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela