alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Assesbasse!

Publicerad 2012-12-04 10:29:01 i Allmänt,

Nu var det fasiken en hel vecka sedan jag skrev något inte bra alls....Jag minns juh fasiken knappt all träning jag gjort på den veckan. jag minns juh knappt vad jag åt till frukost för en månad sedan ;-)
 
Men då skall vi se....en resume...Efter simningen så vart det ...bäst jag kollar kalendern så jag vet ;-)
 
Ja just det i tisdagskväll tog jag och cyklade i 184min i lungt tempo i pulszon2 och efter cirka 2.5timme så började det kännas i knät jag fattar inte vart alla dessa krämpor kommer ifrån...håller jag på att bli av med en så får jag en annan. Så det som bråkar just nu är muskelsträckningen i knävecket. känns men gör inte ont längre. Troligtvis en överansträngning i vaden och så nu senast då knäet. bort försvinn med er jäkla skador...
Onsdagen spenderade jag med att cykla 35min intervaller och sedan lite 40min cirkelgym hela överkroppen känns bra. I torsdags så var det tekniksimning igen...Det gamla vanliga....slarv med rak nacke...lite korta armtag...andningen är som vanligt lite knepig...Men tja den funkar skall kolla på total immersionfilmen om andning så får vi se om den kan hjälpa något...handlar nog mest om att hjärnan skall begripa att jag inte behöver så in i bombans med luft hela tiden.  Och så skulle det varit intervall cykel på kvällen men hoppade det då det gjorde ont i knät fortfarande. Fick lite gliringar att jag skolkade... I fredags vilade jag. och i lördags körde jag ett cykelpass på 2.40 även det i ett lungt tempo. Så jag fick trots flera vilodagar ändå ihop 602min vilket gav mig en 11plats bland ironmanblåbären på funbeat ;-)  11 bästa iromanblåbäret ,det ni *skrattar*. Ja i träningsdos då förstås. 
 
Och så är vi till sist på rätt vecka... Måndag ingen cykling då det snöar juh något helt galet. Ingen löpning heller då jag skall prova med en runda på 3km på torsdag enl. sjukgymnasten. Men idag tisdag har det blivit simning intervaller. 1850m pressade jag ur kroppen... Jobbigt...men känner att tekniken börjar komma mer och mer och det går fortare och fortare och armtagen minskar/längd...
 
Nähä nu skall jag återgå till jobbet. 
 
Ha det bäst och ta det försiktigt i snön det är halt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela